Folk klager gjerne på mandager, men jeg synes ikke det er så verst, jeg. Tross alt har sola vist seg fra en av sine bedre sider over Oslo i dag; det er nesten sånn at jeg føler det er sommer ennå.

Bare nesten, riktignok, det er litt for kjølig til at det kan regnes som sommer. Men en fin start på høsten, det er det ikke tvil om at det er.

I går kveld var jeg lei, så lei at jeg bestilte raskere nett fra Get. Jeg har snyltet mye på nettet det ene året jeg har bodd på Manglerud, men nå som naboen tydeligvis har koblet ut ledningen for godt har det vært en utålmodig affære å vente på at kabelen med «Small» connection fra Get skal gjøre jobben.

Dermed bestilte jeg «Large» i stedet, og i dag var jeg innom Clas Ohlson etter jobb og kjøpte med en trådløs router til 199 kroner, men med langt høyere affeksjonsverdi.

Anyways, resultater er altså at jeg nå har et nett som i hvert fall duger til noe. Det er ikke hypermoderne fiberfart på det, akkurat, men det duger.

Og det er sweet som gull.

Ellers var helga meget fin, med søskenkveld på fredag (som jeg allerede har skrevet om i forrige post), besøk til ekteparet Nora og Josva på lørdag, og Drammen med fine folk på søndag.

Livet er - som så ofte - nydelig.

Det er nesten så jeg gleder meg til at høsten kommer for fullt med mørke kvelder og mye nedbør. Hadde vi hatt en god sommer, hadde jeg gjort det. Men nå lengter jeg litt for mye til noen late dager på stranda.

South Africa, january 2011. No more saying.

Category: | 0 Comments

0 comments to “30. august 2010”