Mens jeg saumfarte nyhetene på jobb, registrerte jeg at Nettavisen skriver at Oslo er en trygg by å bo i.

Og jeg har faktisk tenkt på akkurat det samme selv: Oslo er faktisk ikke spesielt skummel, du trenger ikke å bekymre deg, mamma!

Greit nok at Show Champa opplevde å bli ranet i helga, men generelt føler jeg meg fryktelig trygg når jeg labber rundt i byen - selv om det er hjem fra jobb på Grønland når klokka har passert midnatt.

Og det er jo greit å vite at magefølelsen stemmer med fakta. Uten å dermed videre påstå at det ikke finnes folk som fortjener noen år bak murene, dem finner du alltid.

Men så lenge du passer dine egne saker, slipper du gjerne unna bråket også. Det er min filosofi, i hvert fall.

Så hvor var poenget? Jeg aner egentlig ikke, men på vei hjem fra jobb merket jeg at det plutselig ikke er så trygt i Oslo likevel. I hvert fall ikke hvis du, som jeg, helst ikke vil bli så veldig våt.

Jess, I promise, det bøtta ned som det aldri før har gjort, og jeg ble gjennomført våt - først på vei til t-banen, så på vei fra t-banen til bussen, så fra bussen til Manglerud-senteret, så fra senteret og hjem.

Det er høst, det er det ingen som helst tvil om.

I kveld er det landskamp, mens vi venter på at «Arms of Faith» blir klar til nedlasting.

Jeg kan vel røpe at showchampa.com blir stedet for å laste ned god musikk. Foreløpig henvises du bare videre til MySpace uansett...

Category: , | 0 Comments

0 comments to “11. august 2010”