Jeg likte nyheten jeg leste på Nettavisen i dag: Inderen Ahsan Ali Syed vil kjøpe opp Blackburn, min tradisjonelt sett favorittklubb i Premier League, og han vil gi klubben store summer til spillerinnkjøp.

Jeg liker det av flere grunner.

For det første er ikke jeg en av dem som hater at klubber bruker mye penger. Det gjør meg ingenting om Chelsea eller Manchester City vinner Premier League, mye heller dem enn Liverpool eller Manchester United. Fotball dreier seg om penger nå, det er bare å innse. Så om en forretningsmann vil spytte penger inn i Blackburn, som legenden Jack Walker gjorde det på 90-tallet da det endte med seriegull i 1995, er det helt nydelig.

Men for det andre virker det som om den godeste Syed har litt vett i hodet også. Målet er visstnok å føre Rovers til Champions League på langsiktig basis; som en del av en 15 år (!) lang plan for fremtiden. Først skal man sikre tilværelsen i Premier League, før man tar skrittet videre.

Det er ikke sikkert det er så dumt, det høres i hvert fall fornuftig ut.

Hvis du ikke er fotballinteressert, beklager jeg den greske teksten over.

I dag ble det dekning av skolestart på Universitetet i Oslo, og egentlig en ganske chill dag på jobb i det hele tatt.

I løpet av dagen fikk jeg også beskjed fra fattern om at verdianslaget på kåken er steget til 1,3 millioner kroner. Det er ganske ålreit, med tanke på at jeg kjøpte den for 860.000 kroner for ett år siden.

Jeg har dessuten planer om å pusse opp enda mer, så det kan fort bli en innbringende handel, dette her. Utleie er jo også en mulighet - hvem vet?

(Dermed ser du også grunnen til at jeg har lagt til de halvt år gamle bildene av kåken. Jeg må jo skryte litt.)

PS. Har du lastet ned «Arms of Faith»?

1 comments to “17. august 2010”

  1. Wow, William - dette er jo rent business!! Så "happy" får deg!! Jeg liker leiligheten din..liker dekor og fargene..gleder meg til å hører om oppussing!! Klem fra nr 38