Jobbdagen fikk en interessant avslutning i går. Jeg dro for å intervjue en tatovør på House of Pain i Oslo, og fikk æren av å være passasjer i en el-bil for første gang i livet. Hvor imponert jeg ble er et foreløpig ubesvart spørsmål. Men de er små. Det skal de ha.

Vel framme i tatoveringslokalene lurte jeg selvfølgelig på hvor vondt det faktisk gjør å ta en tatovering. «Vil du prøve?» spurte typa, og jeg svarte selvsagt ja. Så nå har jeg en fin og liten tatovering på venstre skulder.

Not.

Slapp av mamma, det var uten blekk, men jeg fikk altså endelig vite hvor vondt det gjør. Og det gjør skuffende lite vondt. Det gjør faktisk ikke vondt i det hele tatt. Det bare kiler litt.

Lysten til å ta en tættis kom i hvert fall tilbake (jeg har nemlig vurdert det før), det er heller pengene det står på.

Til slutt, da intervjuet var ferdig, skulle jeg altså gå tilbake til Majorstua t-banestasjon, en strekning på ti minutter cirka.

Og det hølja ned. Som bare det. Jeg ble gjennomvåt, og litt mer.

Det er høst, med andre ord.

Senere på dagen kom tre av Show Champa-gutta med to billass med utstyr, og det ble trangt om plassen i kåken. Jeg dro på kamp med Manglerud/Star; formen var overraskende habil, og for første gang i manns minne (i hvert fall mitt minne) slapp vi ikke inn baklengsmål.

Nærmere bestemt vant vi 2-0, en nydelig avslutning på en interessant dag.

Med studioinnspilling på lørdag og søndag kan det bare bli enda bedre. Stay tuned.

1 comments to “6. august 2010”

  1. Gjorde seg med seier ja, og bra med null baklengs:) Men si meg...tatoo...hva skjer på Manglerud - blitt harryland der også???