T-banen om morgenen kan være uutholdelig.

En vogn full av mennesker stablet sammen, man er trøtt, det finnes ikke ett eneste ledig sete, og man må holde seg fast med jerngrep rundt gule stenger for ikke å falle over sidemannen idet toget plutselig stopper opp midt inne i en tunnel - og blir stående bom fast i fem minutter for å vente på at toget som er foran skal komme seg avgårde.

Heldigvis har man på seg mp3-spiller, og plutselig kommer det gyldne øyeblikket.

Når denne låta, for eksempel, er neste på shuffle-lista.

Når jeg hører «Pure Shores» av All Saints, flykter tankene alltid over til hvite strender og paradisaktige laguner. Ferieliv. Himmel.

Det minner meg på at det er under fem måneder til jeg drar til Sør-Afrika igjen. Først bryllup, så en uke med familien, så en liten uke på stranda med lillebror.

Det blir fint.

Det ble lang dag på jobb i dag, og jeg er ikke helt ferdig ennå - venter på sitatsjekk fra Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet. Det pleier å ta sin tid, så jeg er usikker på om jeg rekker hjemom før jeg skal treffe gode gamle Markus på Tullins.

Det blir fint, det også.

EDIT: Nå fikk jeg svar fra dem nesten med en gang, faktisk. Digg.

0 comments to “24. august 2010”