Nedtur én: Det regner hele dagen. Paraplyen glemmes igjen på jobb (igjen). Man blir våt.

Nedtur to: Stresser som en hund for å rekke fotballkampen (Manglerud/Star, som nevnt i gårsdagens post).

Nedtur tre: Pål og jeg kommer til Skeid-banen, hvor vi skal spille. Finner ut at vi stiller med ti spillere. En av dem er skadet, og skulle egentlig ikke spilt. Det blir ni og en halv.

Nedtur fire: Kampen spilles på grus. Grus. Ikke kunstgress, ikke gress, ikke en gang vanlig grus - nei, søle, fordi det har regnet hele dagen. Vanndammer overalt.

Nedtur fem: Lysken er vond et langt år. Klarer nesten ikke løpe. Synes synd på meg selv.

Nedtur seks: Vi taper. 10-1. Ti-én.

Opptur én: Jeg scorer vårt eneste mål. På hodet, med en vakker stuss. På innlegg fra Pål. For to kamper siden hadde jeg aldri scoret for M/S, nå har jeg scoret tre på to kamper. (Drar også på med en perle fra 20 meter, som går via keeper og i tverrligger. Den hadde fortjent en bedre skjebne.)

Opptur to: Kald cola når jeg kommer hjem. Ja, jeg har diabetes, men noen ganger er det unntakstilstand.

Opptur tre: I morgen er det helga.

Opptur fire: Denne. En låt som dette redder verdens verste dag. Ikke det at dagen har vært så forferdelig, det er bare påtatt klaging. Men hør på kunststykket, og la sinnet fornyes.

2 comments to “26. august 2010”

  1. den dagen må ha vært dårlig hvis den sangen, med hensikt, var listet opp som en opptur... stakar, håper alt går bra med deg. forsiktig med lysken din da tøffen :P

  1. Om dagen hadde vært et eneste langt mareritt fra morgen til kveld, hadde den sangen likevel reddet alt. Beste låta siden Heartbreak Hotel, liten tvil om det :)

    Og lysken reparerer seg. Den trenger bare litt tid :)

    Hvem er du?