Jøss. Det skjer på Stathelle.

Stathelle, altså. Sånn som kriminaliteten har utartet seg der, er jeg jo kjempeglad for at jeg har flyttet til trygge Oslo. Bare sjekk denne lista her:

21. juli: «Jakter tre menn etter bussran på Stathelle»

1. august: «Savnet jente (2) funnet i god behold på Stathelle» (Det skal sies at det ikke var kriminalitet innblandet her, og heldigvis gikk alt bra.)

20. august: «Bombetrussel mot bank på Stathelle»

Og nå i dag, 23. august: «Kvinne innesperret i to døgn på Stathelle»

Stathelle, altså. For et sted. En gang et pitorisk paradis. Nå kun omtalt som «Bandittenes Mekka» på blogspotten.

I helga var jeg forresten en tur tilbake i Bandittenes Mekka, og koste meg på Sandøya på lørdag på festival. Været var nydelig, som det alltid er når Show Champa spiller utendørs - vi markerer oss tross alt som et band som hyller sommeren.

Det som er klart er imidlertid at vi ikke er de eneste som er flinke til å spille musikk; flere band gjorde lørdagen til en nydelig dag. Og masse fine folk, ikke minst.

Vi kommer i hvert fall tilbake til neste år, om vi får lov. Gjerne litt senere på kvelden.

Men heldigvis kom jeg meg hjem fra Bandittenes Mekka i tide, slik at jeg ikke kunne bli anklaget for kvinnemishandling eller noe som helst.

Jeg dro faktisk så tidlig at jeg akkurat ikke rakk å gratulere Pål med 31-årsdagen. Shit ass, broren min er 31 år. Og han er ikke engang den eldste. Det er smådrøyt.

Feiringa skjer denne uken en gang. Det blir råkkenråll.

Nå er det fetter-time på Manglerud, Pensjonistenes Mekka, siden fetter Peder har begynt på videregående i Oslo, og trenger et sted å kræsje noen uker. Det er chill, og vi motiverer hverandre helt sikkert til å bli flinke studenter/jobbmenn.

Det kunne i hvert fall ikke startet bedre. B-rytme + B-rytme = A-rytme: I dag var vi oppe i god tid, og satt flere minutter og halvsov og så på Nyhetskanalen.

Ikke verst, ikke verst.

2 comments to “23. august 2010”

  1. B-rytme + B-rytme = A-rytme?
    Jeg er skeptisk.

  1. Jeg føyer meg til Rebecka: Jeg er skeptisk.