Blir dette en drømmehelg, eller er det bare meg?

Det blir ikke nødvendigvis så galt, skjønner du. Allerede natt til fredag er det bare å være lenge oppe og følge med på meteorregn på stjernehimmelen.

Jess, det er Perseidene som tradisjonen tro slippes løs, og lite er så vakkert som å se nattehimmelen bli pyntet på av lysglimt man et lite øyeblikk tror vil utslette all sivilisasjon og litt til.

Når du ser dem, må du huske å ønske deg noe, forresten. Det er viktig.

Lørdag fortsetter godsakene på rekke og rad: Først sparkes Premier League i gang; kampene bør du helst se på en fin pub i Valle i Bamble. Klokka halv fem kan du nemlig ikke gå glipp av Show Champa live @ Valle brygge - etter hva jeg har forstått spiller vi faktisk TO konserter, halv fem og halv seks.

Det blir fest, og en siste smak av sommer. Digg vær er det også meldt.

(Ikke glem å bli fan av oss på Facebook, forresten.)

Lørdag kveld skal jeg treffe den gamle vennegjengen hjemmefra, det blir grillings og kos og mimring og alt som hører til.

Så går vel turen tilbake til Oslo på søndag, muligens etter at jeg har fått med meg konserten til fattern og bandet hans. Gammal Drøm heter de, for dere som ikke er så inne i det musikalske miljøet, og det kan bli ålreit å høre dem for første gang live.

Den eneste utfordringen er at konserten foregår langt oppe i ingenmannsland, så vidt jeg har fått med meg. Siste buss tilbake til metropolen går ikke så fryktelig sent, så kanskje det skal holde hardt.

Vi får se.

(Sjekk dem også ut på Facebook. Da blir fattern glad.)

I kveld er det match med Manglerud/Star, og muligens premiere på «Arms of Faith». Det har jeg lovet lenge nå, men det er virkelig ikke lenge igjen, altså...

0 comments to “12. august 2010”