Lett når man kan det, sa de visst. Men lett når du ikke kan det? Den var ny.

Okei, miss Sophie. One down, three to go. Det er rart det, hvordan man bare fortvila lukker øynene når man får oppgaven og tenker at «oj, dette blir visst ztryk», mens når man kommer i gang viser det seg at det ikke var så vanskelig likevel. Som Benniboy tar jeg ikke seieren helt på forskudd, men jeg har en god følelse av at det gikk nokså bra idag ass. Og det uten å ha åpnet boka på et par gode måneder.

Kort sagt: Det var 20 oppgaver, med fire svaralternativer for hver oppgave (egentlig fem, men "jeg velger å ikke svare på denne oppgaven" var liksom ikke helt det store alternativet), kalkulator var ikke tillat, og jeg fikk ned de åtte første ganske kjapt før det sa stopp. Hoppet over en seks-syv oppgaver, fikk gjort de siste utenom nr. 20, så på de jeg ikke hadde gjort og fant ut at det var ganske lett likevel, og måtte til slutt tippe blindt på spørsmål 20. Magefølelsen sa D, logikken sa B (siden det var lenge siden B hadde vært riktig svar :), jeg gikk for magefølelsen. Så - om ikke jeg har gjort noen grove bom bør det bli 19 av 20. Men som sagt, jeg tar ikke seieren på forskudd.

Det som derimot slår meg, er at jeg ikke har peiling på noe av det her. De oppgavene jeg sleit med, og en god del av dem jeg klarte med en gang også, fikk jeg ikke til fordi jeg ikke aner hvordan man løser dem. Derfor takker jeg mr. G for at jeg er født med et noenlunde sært mattehode, sånn at jeg sjekket svaralternativene mot oppgaven og rett og slett brukte eksluderingsmetoden for å finne det riktige svaret. Lett når man ikke kan det, altså. Det som bekymrer meg er bare at det kommer en eksamen til våren, der man så vidt jeg veit bør vise utregningene...

Rolig, det ordner seg.

EDIT: «Ztryk» var en skrivefeil faktisk. Men hei, så gangster det så ut.

Category: , | 5 Comments

5 comments to “27. november”

  1. Svaret på 20 var C - tre forskjellige løsninger. Det er skjæringspunktene mellom grafene. og de ser vi at det er tre av.

  1. Damn. Jaja. Man kan ikke vite alt :)

  1. flinkiss.

    jeg er så dum jeg.
    at jeg skjønte ikke den setningen en gang:

    "De oppgavene jeg sleit med, og en god del av dem jeg klarte med en gang også, fikk jeg ikke til fordi jeg ikke aner hvordan man løser dem."


    men men.
    det er mitt lodd her i livet.

  1. Utifra Kristians kommentar på toppen her kan jeg da konkludere med at jeg ikke er en total fiasko.. Jeg svarte C på oppgave 20, og dermed sikret 1 riktig!! Hei hvor det går =)

  1. Alt dette maset om eksamen og mye å lese og utdanning på høyt nivå - og så er det Multiple Choice med 20 spørsmål?? Jeg som trodde BI var noe mer enn sosial klubb annenhver tirsdag og torsdag fra elleve til ett...jeg tok visst feil.

    El Pablo