Eksamenstider! O' herlige eksamenstider.

Joa. Nå braker det løs - i morra grytidlig, klokka ni faktisk, er det klart for årets første eksamen. Vi snakker matematikk her, og er jeg forberedt - no way, ikke i livet. Du skjønner, jeg har til slutt kommet i gang med lesinga, men det er ikke matte som er blitt prioritert. Eksamenen i morra er flervalgseksamen, eller det man på godt norsk kaller kryss-av-prøve, og jeg håper at en kombinasjon av solid dose flaks, logisk tenking og en flashback til ungdomsskolen og sekser-tidene er nok til å holde hodet over vannet.

Istedet har jeg fylt hjernen min med markedsøkonomisk historie, og I tell you - når man først kommer inn i det er det ikke så fryktelig grusomt. Kanskje ikke den industrielle revolusjonen, Adam Smith, føydalismen, Joseph Schumpeter, Karl Marx, John Maynard Keynes og Marshall-hjelpen gir deg det helt store adrenalinkicket, men jeg tar altså av. Eller. He-he. Kanskje ikke helt. Men foreløpig stemples det som helt greit.

Adam Smith, litt av en gromgutt.

Ellers ville jeg bare få lov til å si at jeg skal være dødsfornuftig i kveld og legge meg nå, sånn at jeg er våken og opplagt til morgendagens hendelser. Hører du, pappa? Mamma? Folkens? Jeg legger meg...

DU skal få lov til å nevne meg i kveldsbønnen din, hvis du holder på med noe sånt, og om du ikke gjør det skal du få lov til å ønske meg lykke til likevel. På forhånd takk!

Category: , | 3 Comments

3 comments to “26. november”

  1. haha.. vi er tydeligvis på samme nivå :P har samme eksamnene selv de neste dagene.. På Hasle sant? Lykke til broder :P Ekke helt på Smith enda altså, men dont worry.. ill get there!

    Jeg skal nevne deg, om du nevner meg!

  1. Om det trengs finner jeg ut når oppgaven lander foran meg i morra kl 9 :P hehe.. have fun

  1. Liam, jeg tror du har den kontrollen du trenger å ha! sov godt i natt, slapp godt av og våkn opp frisk og opplagt til noen harde timer i morgen, i Jesu navn!
    fortell meg hvordan det går:)