Land o'hoi! Land o'hoi!

Hmm... lenge siden sist oppdatering nå, fem dager faktisk. På tide nå da, på tide nå. Onkel Liam lever nemlig fortsatt i beste velgående, han sitter ikke innesperret i en hule med gitter foran på en øde øy i Biscayabukta, slik som du kanskje hadde trodd.

Så hva har skjedd siden sist? Hm, ikke mye. Onkel Liam har vært hjemme på Stathelle, onkel Liam har vært med Monica og Kjetil på IKEA og kjøpt seg palme, onkel Liam har vært i Oslo, og nå er onkel Liam sannelig min hatt tilbake på Stathelle igjen. Du er visst hjemmekjær du, sier du kanskje, og jo - kanskje jeg er det, det er da iallefall koselig å være hjemme hos mor og far og samtidig prøve å få lest litt til (sukk, uff, akk) eksamen. Jeg begynner å innse at jeg ikke er noen spesielt flink eksamenleser nemlig, og håper at noen dager i en øde bygd kanskje kan hjelpe. Kanskje ikke, men jeg gir det et forsøk. Kvelden er satt av til å lese.

Nevnte jeg at jeg har kjøpt palme? Jess, det gjorde jeg, jeg nevner det igjen. Jutulveien 29b har glitret med sitt grønne fravær, men nå er den tid over. Og ikke bare det, onkel Liam har sørenmeg også kjøpt juletrepynt, så nå blir det ikke bare palme - det blir julepalme! Og når julen feires på stranda i Cape Town syns jeg ikke det er noen party-brems i det hele tatt med palme som juletre.

En annen ting jeg har kjøpt er denne vakre plata, og fy søren så fin den er. Life in Technicolor ii anbefales, sammen med både Postcards From Far Away, Glass of Water, Rainy Day, Prospekt's March/Poppyfields og IKKE MINST sistesporet Now My Feet Won't Touch the Ground. Buy it, for jebasus' sake, buy it.

*

FANSEN HYLLER SUKSESSMANAGER

Ukjent stjerne tar skienslaget til nye høyder.

Da Odd Grenland-styret i februar i år ansatte den ukjente og uerfarne Liam Fuglset som hovedtrener for laget, var det mange både i og utenfor klubben som satte spørsmålstegn ved valget. Men med ti kamper igjen å spille av årets sesong har Fuglset svart ettertrykkelig på kritikken. Klubben leder Addeccoligaen med to poeng ned til Sandefjord på andre, og med en hengekamp til gode mot nedrykkstruede Notodden. I går styrte 21-åringen klubben til en ny suksess, da semifinaleplassen i cupen ble sikret etter straffespark-konkurranse på Ullevål mot Lyn. Og Fuglset mener ikke at det var ufortjent at det eneste gjenværende 1. divisjonslaget vant.

- Fullt fortjent
- Vi spilte mye bedre enn Lyn, og det var fullt fortjent at det var vi som trakk det lengste strået til slutt, sier treneren til Verdensproblemene.

- Vi ledet kampen to ganger, og jeg skal innrømme at det var forferdelig å se Lyn score to minutter på overtid av andre omgang. Men guttene gjorde en solid innsats, og vi viste at vi ikke kan tas lett på selv om vi er en divisjon lavere enn motstanderen.

Håper på cupfinale
Det er en oppfatning Odd-supporterne deler, som hyller Fuglset nå når sesongen begynner å gå mot slutten.

- Vi har ikke vært overlegne, men vi har dratt i land tre poeng i de fleste kampene. Det er det som teller, og nå har vi vist at vi er fullt på høyde med tippeligalagene også, sier en talsmann for Oddrane Supporterklubb til Verdensproblemene.

- Nå møter vi Viking (serielederen, journ.an.) i semifinalen, og da bør det bli fullt trøkk på Skagerak. Det hadde vært utrolig gøy med en cupfinale igjen.

Hete navn
Fuglset selv bekymrer seg ikke om opprykket kan rotes bort, men er klar over at klubben kan miste mange store navn før den neste sesongen.

- Det er flere klubber som er interessert i spillerne våre. Både Fredrik Gulsvik, Sven Fredrik Stray og Bentley er hete navn, men jeg håper at vi kan beholde så mange som mulig.

Tidligere i sommer ble lagets førstekeeper Arni Gautur Arason solgt til utlandet, for en sum som etter Verdensproblemene erfarer skal ha vært på omtrent 13 millioner kroner. Av de pengene brukte klubben rundt en fjerdedel på å hente Rosenborgs Aleksander Lund Hansen som erstatter.

Førstkommende søndag spiller Odd Grenland mot Notodden på Tinfoss Arena, og med seier der vil telemarkingene ta et stort steg nærmere tippeligakontrakt neste sesong.

Jeg spiller FM 09 serru...

4 comments to “21. november”

  1. yes, willabong.
    gratulerer med ny jobb som trener for tidenes fotballlag og ny juletrepalme..=)

    men 21. desember? jeje..
    kanskje dagene med eksamenlesing går fortere enn dagene på toppen..

  1. Ånei, ikke FM!

  1. Hehe, det gikk litt fort ja... Tida flyr ass, men ikke fort. MEN det er retta opp nå...

    IDA: FM er jo det kuleste spillet ever. Du kan ikke si imot... :)

  1. HAHA, hvordan tør du det rett før eksamen? For meg starter FM sesongen 5. desember ;-)