Skolelei? Nja... En smule kanskje?

Mandag: Innlevering av matematikkoppgave. På vanlig Liam-vis begynte jeg ikke før sent søndag kveld, og med hjelp av ei like frustrert venninne gjorde jeg en helhjertet innsats for å bli ferdig med makkverket innen innleveringsfristen. Og jeg klarte det, selv om jeg måtte vente en halv evighet på t-banen som hadde brutt sammen på strekninga Jernbanetorget-National, en enda lengre evighet i kø foran kopimaskinene, og 100 stykker foran meg i enda en kø - for å få levert oppgava. Skolelivet har ikke bare sine lyse sider ass, sa gubben, og kasta kjerringa i fossen.

Tirsdag: Innlevering av journalistoppgave. Har Liam begynt? Neeeida, han må jo for feite intervjue noen som har peiling på det han skal skrive om. Det omhandler statsbudsjettet og miljøsatsingen, og hvis bare tanken gjør deg svett - tenk hva den gjør med meg. Shit ass, dette blir bra. Iallefall hvis jeg sier det til meg selv hundre ganger.

Tirsdag: Første dag på mulig ny jobb. Whoa, endelig noe jeg gleder meg til! Kan du skryte på deg å være journalist for nettavisen eller, hæ, hæ? Ikke jeg heller forsåvidt, men nå gir de meg en sjanse iallefall. Jeg har fått høre at en veldig god egenskap å ha i den jobben er å kunne skrive fort og bra under heftig tidspress, og jeg mener - hvem andre i verden bør kunne det bedre enn meg nå? Det vil gå så det suser, sa gubben, og kappa av ørene på kjerringa. Men helt seriøst, dette gleder jeg meg til. Tenk det a. Glede seg til jobben. Jeg må jo være verdens lykkeligste.

Onsdag: Fotball. Nok et skritt på veien for å spille seg inn i Manglerud/Stars Hall of Fame. Både Golden Cup og vanlig trening skal gjennomgåes, jeg er litt spent på om formen fortsatt er på vei opp, eller om en uke med skolejobbing får konsekvenser for det kroppslige. Den som lever får se, sa vi før i tida.

Torsdag: Innlevering av bed.øk.-oppgave. Den heftigste av alle nevnte oppgaver. Du kan jo spørre deg selv om Liam har begynt. Du veit nemlig svaret.

Fredag: Helg, for feite. Helg.

*

This isn't hell, but you can see it from here.

3 comments to “20. oktober”

  1. en opptatt kar, skjønner jeg!
    lykke til med diverse oppgaver og intervju og trening og det som verre er, du mestrer det som bare en fuglset kan! ;)

  1. ikke nok med det. oppi alt stresset med skoleting kom liam i ens ærend mandag kveld ned til marie på jobb i møllergata for å levere et skudd hun hadde glemt hjemme og hadde blitt rimelig dårlig om hun ikke hadde fått. og han tok turen uten så mye som en sur mine. quality, quality.

    saved my day

  1. jeg er også skolelei, hvis det er noen trøst...

    ihvertfall praksislei!