Fifteen men on a dead man's chest!

Ny uke, og ny spenning. Idag har jeg fått mail med tilbud om jobb, og det er det jo ikke hver dag man får. Når vi i tillegg snakker journalistikk, sportsjournalistikk, da sier det seg selv at Liam er mer enn gjennomsnittelig interessert. Greit nok, det er ikke fast arbeid vi snakker her, men jeg er mer enn glad dersom jeg får sjansen til å komme en fot innenfor i dette hardbarka journalistmiljøet. Jeg veit egentlig ikke om det er hardbarka heller. Men hei - kanskje jeg får meg jobb?

Hmm... Det er slettes ingen trygg skole jeg går på. I formiddag sto polititroppene på utsiden av BI-bygget, og de av dem som våget seg inn sørget for å kneppe på seg den skuddsikre vesten deres. Mens vi elever, hva gjorde vi? Joda, vi gikk der inne i god tro, uten å ane at vi når som helst kunne bli skutt ihjel av en syk terrorist. Nå ble forsåvidt typa pågrepet i fred og ro sittende på en kafè i Trondheimsveien, et fint lite stykke unna BI og Nydalen, men hysj - det hørte du ikke. Det høres så mye kulere ut uten det siste tillegget der.

*

Nå lurer Liam på om PC'n hans synger på siste verset. Det kommer stadig vekk rare klikkelyder som ikke skal være der, og det popper opp Internet Explorer-vinduer med reklame, og om ikke det tyder på at Al-Qaida er på ferde er det ikke langt unna heller. Virus ass, det er det verste som fins. Jeg har lasta ned ZoneAlarm, som jeg håper kan holde unna det verste stæsjet, men det jeg lasta ned er en trial-versjon som varer i 15 dager. Om jeg skal ha det permanent må jeg nok ty til Pirate Bay, en ung student har da ikke penger til å kjøpe seg antivirus-programmer, samtidig som jeg er litt skeptisk til det første forslaget. Jeg mener - laste ned antivirus-program på Pirate Bay, hvor jeg sannsynligvis har fått all skiten fra i første omgang? Det lukter svidd her, et eller annet sted. Murphys lov ogsåvidere. Vi får se. Vi får se. Forhåpentligvis har Aceren min fortsatt livet foran seg.

Vet du, det var alt for idag. Kort og konsist, enkelt og greit, akkurat slik som vi vil ha det. Det er 58 dager til The-Most-Adventurious-Trip-of-All-Time-History-Down-to-the-Down-But-Not-Down-Under. Ses vi innen da blir jeg glad som ei lerke.

*

Fifteen men on a dead man's chest
Yo ho ho and a bottle of rum
Drink and the devil had done for the rest
Yo ho ho and a bottle of rum.
The mate was fixed by the bosun's pike
The bosun brained with a marlinspike
And cookey's throat was marked belike
It had been gripped by fingers ten;
And there they lay, all good dead men
Like break o'day in a boozing ken
Yo ho ho and a bottle of rum.


*

Edit: Jommen klikka ikke PC'n min rett foran øynene på meg akkurat. Nå gikk det bra etter en restart, men dette lover ikke godt for fremtiden. Sov godt a.

Category: , , | 0 Comments

0 comments to “13. oktober”