Sammen skal vi leve, hver søster og hver bror. Små barn av regnbuen...

Oslo. My beloved city. Først dukker dette opp iløpet av kvelden:



En type som altså hadde funnet ut at å stikke ned tilfeldige forbipasserende - det er en sabla god idé! Nåja, jeg er skeptisk. Brugata er, for dere oslo-uinnvidde - en ganske solid besøkt knutepunkt for det meste her i byen. Jeg har selv vært der to ganger i løpet av dagen (uheldigvis ikke da ting var på gang, jeg kunne fått mitt første scoop som journalist..!).

Så, når Liam har kommet seg hjem etter både broder- og kompisbesøk, ser han denne nyhetene som ny overskrift:



Mann tar gissel i en videosjappe. Av alle ting, en videosjappe ass. Hadde det enda vært på stortinget eller en bank eller no sånt. Folk er ikke rutinerte nok i disse dager. Før var alt mye bedre, da holdt vi gisl... Nei, jeg holder kjeft før det er for sent. Anywhoo.

Fortsatt, for dere uinvidde: Sagene er ikke like sentralt som Brugata. Derimot er det busstoppet unna Voldsløkka, som er mitt nærmeste busstopp.

Nå går jeg bare å venter på at en eller annen seriemorder slår seg ned i nabohuset. Eller i leiligheten i overetasjen. Da, folks, i tell you - journalistliam skal være på saken!

Category: | 8 Comments

8 comments to “28. oktober”

  1. Innvandrersvina regjerer. Jeg orker snart ikke mer. Hatet mitt bare blir mer rødglødende.

  1. Hvor mange skal dø for Stoltenberg sin utprøving av asylpolitikk på et helt folk før dette stoppes ? Kanskje på tide at det blir etablert et kort opphold asylmottak på Nordberg, så kan han være så politisk korrekt han gidder. Dessuten kan det virke som noen (les AP) politikere er opptatt av karriæren etter politisk verv i Norge og derfor gjerne ofrer sine egne landsmenn for å være politisk korrekte ovenfor potensielle arbeidsgivere i feks FN etc
    FRP får min stemme selv om jeg har stemmt AP i 18 år. Skulle gjerne stemt frem en høyre/frp regjerning med et sterk høyre.

  1. Uff, alt for mye dritt som skjer :S

  1. liam, hold deg inne i 10 dager, så er vi sikre på at du er i live lørdag 8... hoho..
    vær forsiktig og ser du noen mistenkelig mennesker, så gå lange omveier for å unngå de. ser du noen som ikke er mistenkelig, gjør det samme. :P

    hoho... sånne store skumle byer som oslo holder jeg meg unna! drammen er trygg og god... ;)

  1. Oppdaget nettopp at Twingly automatisk linker til bloggen min i VGs nyhetssak fordi jeg linker til saken, og at det fører til en del ekstra treff på bloggen idag... Gøy! :)

    Anonym1&2: Jeg har også inntrykk av at majoriteten av volden som skjer idag har sammenheng med innvandrere, enten vi liker det eller ikke. Derfor bør noe gjøres, definitivt. Men kall meg gjerne politisk korrekt: det er også flere utrolig gode mennesker der ute, som bare er sykt glade for å få en ny mulighet i et av verdens rikeste (og kaldeste...det snør for søren!) land. Og de folka, som prøver så godt de kan, og som innretter seg etter den norske kulturen - de bør ikke få straffa for det andre gjør. Det er mange sider ved en sak, og det er en grunn til at jeg ikke er engasjert i politikk. Selv føler jeg vel at utsending av de som ikke skjerper seg bør være på sin plass. Og det står verken AP eller SV på min stemmeseddel neste år, heller.

    Reb: Open the skies, flood the earth with your light. In a world the same we'll be the difference. Vi har en jobb på gjøre.

    Dina: Om jeg skal ta yrket mitt alvorlig skal jeg oppsøke alt det vettu... :D

  1. jeg er litt sann usikker på om jeg vil dra tilbake til Oslo på lørdag :S lover du å passe på, William??
    Journalisten vår..

  1. du får så mange kommentarer på bloggen din du. morsomt. poppiss.
    MEN
    jobber ikke du i nettavisen, og ikke vg.net? da er det på sin plass å lenke ut riktig side unge mann. vg.nett er da ikke mye å reklamere for. ho ho ho.

    digger deg. imorra kommer jeg kanskje på besøk. da blir det fest.

  1. stemmer, glemte det... husk skuddsikker-vest og balltre, da er du klar for litt av hvert....