Dagbladet skuffer, jeg vil til syden - og det er helg, dere. Det er helg!

Onkel Liam er, som du kanskje fikk med deg av gårsdagens kjappe notater, hjemme på Stathelle for dagen. Ganske ironisk, i og med at jeg endelig har fått eget sted å bo, men sånn er livet iblant - ironisk, rett og slett. Kvelden går med til å prate med en bra gjeng med folk i kirka, før mamma og pappa tar følge med meg lørdag morgen for å prøve å få litt orden på denne leiligheten. Da skal det bli andre boller, nemlig.

Lørdag kveld settes av til poker og fotballkamp, mens søndag er City-tid. Det meste av helga er altså rimelig satt, og resten går med til å få plass leiligheten, rett og slett. Der har du helgeplanen til onkel Liam i et aldri så lite nøtteskall.



Dagbladet, da
I går, da jeg skulle ta bussen fra Bussterminalen og hjem til Bamble-land, valgte jeg å kjøpe med meg dagens (eller gårsdagens, strengt tatt, siden vi altså snakker om i går) utgave av Dagbladet. Joda, jeg veit at Dagbladet er på tur nedover, og ikke er det samme som det en gang var (det har det vel forsåvidt heller aldri vært), men jeg syns faktisk forsiden så mer interessant ut enn VGs forside (og det sier mer om VGs forside enn Dagbladets, for å si det sånn).

Men Dagbladet da - hva er det som skjer egentlig? Hele avisa var full av skrivefeil, jeg gikk for eksempel til slutt ut av tellinga hvor mange ganger det manglet mellomrom mellom ordene i setningene. Ogdetblirfaktisk vanskeligåskjønne hvasomstår, nårmanikkehar mellomrommellom ordene. Svakt, Dagbladet! Okei, blogspotten er ikke noen kjempehåndbok til etterfølgelse for hvordan journalisten skal skrive og ikke skrive, men blogspotten klarer iallefall som regel å putte inn litt luft mellom ordene - av og til. Så - svakt, Dagbladet. Ikke rart det går mot konkurs for deres del.

Syden neste?
Oppmerksomme blogglesere har kanskje fått med seg at jeg har flyttet? Jøss, ikke det? Vel, jeg har iallefall flyttet til en leilighet på Manglerud, som jeg overtok nå på onsdag. Og fikk strøm til på torsdag. Nå er du velinformert, og vel så det.

Men - og det er et stort men: Det er nok å gjøre. Endel må jeg gjøre selv, men badet skal pusses opp på borettslagets regning. Det er i og for seg digg nok, men det betyr at jeg kommer til å gå noen uker uten tilgang på bad.

Derfor er det ikke dumt at storesøster går og prater om en sydentur, en uke i palmesus og -dus. Det hadde jo vært veldig ålreit, jeg må innrømme det, å døse på stranda syv dager i strekk mens polakkene utfører jobben de er betalt for å gjøre hjemme i leiligheten. Har vi en deal, eller, Mærri? Må bare skaffe litt finansiering først, men det ordner seg.

Destinasjonsforlsag mottas forresten med takk; jeg tar gjerne et land jeg ikke har vært i, for å være ærlig - målet er tross alt å være i så mange land som mulig. Men det er ikke noen stor festbrems, jeg har for eksempel ikke vært i verken Portugal, Spania eller Hellas. En shame, men det kan fikses.

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, England, Nederland, Belgia, Sveits, Østerrike, Liechtenstein, Italia, Frankrike, Monaco, Kypros, Tyrkia, Qatar, Tunisia, Kenya, Uganda, Sør-Afrika og USA er derimot ute av diskusjonen.



Sånn raskt til slutt:
Sett av mandag 21. september. Da er Athletes Black Swan til salgs i Platekompaniets butikker, og det er - som nevnt tidligere i blogspotten - et album du absolutt burde kjøpe i presang til CD-hylla di. Og CD-spilleren, ikke minst.

God helg, a!

For et år siden:
Jeg var skuffa over at flere ikke hadde kommentert verdens nydeligste poesi, og fortsatte å lese Richard Dawkins.

For to, tre & fire år siden:
Ikke så mye blogging da, nei...

She looked me deep in the eyes
She's touchin' me so to start
She says there's no turnin' back
She trapped me in her heart

(Michael Jackson - Dirty Diana)

3 comments to “4. september 2009”

  1. Hello Neighbour:)
    :):)

  1. Forslag til tur: Dra til San Sebastian nord i Spania, i baskerland - ikke så langt fra grensa til Frankrike.

    Der er du langt utenfor typiske turisstrøk, og har en nydelig strand som stort sett består av lokale. Så er det nydelig tapas og billig vin overalt (det ligger like nord for Rioja-distriktene, så her er selv billigvinen god).

    Dere risikerer heller ingen ETA-terror, for dette er nemlig ETA-land. Så det eneste du risikerer, er å skåle med en terrorist uten at du vet det.

    Har dere tid, kan dere leie bil en dag eller to, og utforskere deler av de sinnsyke fjellene som heter Pyreneene.

    Reiselektyre: "San Sebastian Blues" av Ingvar Ambjørsen og "Og solen går sin gang" av Hemingway

  1. Åssen gikk poker'n? Vant du?