Gratulerer med dagen, storesøster!

Verdens desidert kuleste storesøster har fylt år i dag, gratulerer med dagen til henne! Det er sørenmeg drøyt å vite at den yngste (og eneste, rett skal være rett) søsteren min nærmer seg 30-åra, men hun er ikke 30 ennå, altså. Langt derifra. Men mer 30 enn 20. He-he. Det ble avansert.

Uansett, hun er den beste, og fortjener en bursdagspresang og -melding av deg, dersom du ikke har fikset det ennå.

Skole! Jobb!
Fredagen har vært usedvanlig usosial, og jeg skylder på skole og jobb. For ikke bare må jeg skrive en lang avhandling om Vær Varsom-plakaten i løpet av svært kort tid; jeg fikser også en webside for en kompis som må være ferdig så kjapt som mulig. Dermed har jeg sitti foran PC'en i praktisk talt hele dag, og jeg begynner å bli mektig lei.

Og ikke nok med det: I morgen tidlig skal jeg være på jobb klokka åtte. Geezes, t-banen går 7.23 - noe som betyr at jeg bør stå opp halv sju. Det kan bli hardt, det kan bli meget hardt.

Jeg stiller klokka, finner fram senga og legger meg etter hvert, tror jeg.



Innvandrermenn og -kvinner
I går tok jeg t-banen, og ble tilfeldigvis sittende ved siden av det som tydeligvis var et par av utenlandsk opprinnelse. Dama var nokså fyldig, og hadde - som så mange andre - på seg en svær burka. Jeg mener ingenting galt når jeg kaller det gardiner, jeg bare syns det ligner så veldig. De aller fleste som har det på seg er jo verdens snilleste, skal sies.

Anyways; jeg merka fort at det ikke er mye forskjell på norske par og innvandrerpar. For av det jeg skjønte av samtalen var det dama som sto for pratinga, den gikk omtrent som dette:

Gardindame: Uhu ik bries moerte il um sierra pikante nosholdi el nassir poik. Esidre i messer uhm el andres trojero rash!
Mann: Øh.
Gardindame: Ehe meh scorante thsed 1orte mi sjallara trashit merkero tureme, isj um al ekbar nisjaret mi ense op la tresjko merda trimert, hermina jalla nosta mentes.
Mann: Øh.
Gardindame: Jorma i glesi mer as al ekpa mintese ug am sjaradh milm ad mestafe ig...
Mann: Øh...
Gardindame: ... espar am el im tregim soento lapar mekkas iklemda!

Og sånn fortsatte det. Innvandrermennene har altså akkurat det samme problemet som oss vanlig dødelige: Kjerringene skravler høl i hodet på oss!



2008:
Marie hadde bursdag da også (merkelig med det), og Pål scoret mål. Det gjorde han idag også, M/S vant 7-0!

We are not what you think we are
We are golden, we are golden!

(Mika - We Are Golden)

Category: , | 1 Comment

1 comments to “11. september 2009”

  1. Hahaha, du er super ;o)
    Jeg for min del kaller det Kid interiør gardiner. Sånn er det bare!