Om skole, sofa, poker og awards. Og en solid dose sofistikert lyrics fra Lady Gaga.

- Hvorfor sitter du hjemme, Liam, og ikke på skolen? Det er ny uke nå, og nye skoledager! Hører du!?
- Tja, hva skal man si. Skolen begynner strengt tatt ikke før halv tre i dag, så...
- Okei, så du har tenkte deg på skolen altså?
- Vel, nei, egentlig ikke.
- HVA??? Skryter ikke du av at du er skoleflink, eller hvordan var det der?
- Joa. Men jeg må være hjemme idag.
- Du MÅ være hjemme? Fordi...?
- Fordi det kommer en mann hit...
- EN MANN!!!???
- ...som skal levere dekoderpakka mi på døra mellom 4 og 7 en gang. Og da må jeg være hjemme og signere og styre. Hvis ikke får jeg ikke dekoderen min. Og når skolen begynner halv tre, vil det si at jeg rekker en drøy halvtime før jeg må dra hjem igjen. Sånn er det bare, ass.
- Hmpf. Nuvel.

En sofa fra IKEA
Joda. Jeg starter altså den nye uken på daffest mulig måte, og holder meg hjemme i leiligheten - som sakte, men sikkert begynner å komme på plass. Soverommet mitt er fortsatt ikke noe å skryte av, ettersom det skal males, og foreløpig er alt rotet stappet inn der. Det får duge.

Dessuten jakter jeg en billig sofa, men det er enklere sagt enn gjort å skaffe seg en billig sofa som samtidig både ser digg ut og er digg å sitte i. JYSK solgte en fin en for bare 2000 spenn, som jeg hadde veldig lyst på, men en internettsjekk i går fortalte meg at det tilbudet gikk ut - i går. Nå er prisen den dobbelte, og jeg drøyer det littegrann. Det oser ikke penger av denne studenten nemlig, så dette må brukes tid på.

Dermed blir det nok en tur til IKEA med Dina i morgen, så får vi se om vi finner noe der.

Eventuelt: Om noen har en digg sofa de har lyst til å GI BORT, er det selvfølgelig ingen som skal stoppe deg i det. Eller selge den for en billig penge, det er ikke dumt det heller.



Helga som var
Pokeren, som noen så fint har spurt hvordan gikk, gikk ikke så bra. Jeg skylder på at jeg hadde litt dårlig tid fordi jeg måtte rekke T-banen hjem, og dermed spilte litt fort og sløvt. Men det må naturligvis revansjeres, og venter bare på en ny invitasjon til å sløse bort pengene.

Slapp av mor, det var ikke mye penger vi spilte om, det var faktisk svært lite.

Samme kveld så vi et eller annet møkkalag klare å nesten tape mot et landslag fra en liten øy i atlanterhavet; hvilket møkkalag det var husker jeg ikke, men det var et møkkalag.

Ikke fullt så møkkete er familien min, som hjalp til med flyttinga tidligere på lørdagen. Både mor, far, storebrødre, svigerinner og nieser var med, og jeg fikk skaffet meg både kjøleskap og komfyr og maling og alt som er. Riktige klassefolk, for å si det som Nils Johan Semb. Outstanding, rett og slett.

Så hva skjer a?
Vel, når jeg bare får somla meg ferdig til å publisere dagens dagbok skal jeg faktisk ned til Brynsenteret nedi gata her og stemme. Forhåndsstemme, altså, jeg er jo en engasjert verdensborger som tar del i de politiske beslutningene som angår meg. Du kan få lov til å gjette hvem som får min stemme dette året, men jeg skal gi deg et hint: Det er ikke Rødt.

Fra alvor til Halvor: Jeg fikk et rykende hått tips angående den (forhåpentligvis) kommende sydenturen med storesøster i fredagens bloggpost; San Sebastian anbefales på det sterkeste av noen som har peiling. Hører du det, Marie, vi har et tips! Spania har jeg jo aldri vært i, så det er ikke dumt. Det vil i så fall bli land nr. 22 på lista.



Award, da gitt
Helt til slutt: Rebekka sendte meg en award for noen dager siden, og jeg veit ikke helt hvordan jeg skal ta den imot, i og med at den tydeligvis kun er for jenter. Hmm. Positivt? Negativt? Forslag? Jeg er jo ikke akkurat den mest maskuline fyren på gata, jeg er ikke det, men jente er jeg vel ikke riktig ennå, vel?

Men okei da, siden hun skriver følgende: (vet du ikke er jente, men du er en awsome boy!), så får det være greit.

Så da kommer 10 ting du ikke visste om onkel Liam:

1) Jeg var veldig sent ute med å se på Prison Break, men da Josva viste meg første episode var jeg frelst. Dermed gikk fire sesonger glatt ned på høykant.
2) Jeg har en hemmelig drøm om å studere astrofysikk.
3) Så godt som samtlige av mine nye naboer er folk på 80 år eller mer. Derfor er jeg livredd for å spille musikk om kvelden, men jeg klarer meg ikke uten, så musikk spilles fram til det kommer klager.
4) Jeg har skrevet en rekke artikler for Andeby Online - og fått betalt for det.
5) En annen hemmelig drøm jeg har, er å være vitne til et flykrasj eller noe annet fullstendig groteskt. Joda, jeg vet det høres totalt fjernt ut, og det er totalt fjernt, men innrøm det a - du hadde fått litt kick dersom en Boeing 747 eller en meteor eller noe plutselig datt ned 200 meter borti gata?
6) Jeg skrev blogg på min egen nettside før jeg begynte med blogspotten, for fem år siden. Den ligger fortsatt på nettet, men du finner den forhåpentligvis & antakeligvis aldri.
7) Jula for snart to år siden vant jeg 3000 spenn i poker på nettet; den seieren (i en turnering med 180 deltakere) lever jeg på enda.
8) Jeg syns fortsatt Oslo-losen er ustyrtelig morsom. ...istedet for å la det renne over, som ei stykke slimete, tuberkuløs møkkakjerring!
9) I de to valgene jeg har hatt stemmerett har jeg stemt FrP og Venstre.
10) Jeg vil reise jorda rundt. Nå.



365 dager siden:
Da var det søndag, og Liam var i kirken. Også gikk ikke verden under likevel, nedtur.

365 * 2 (+1), 365 * 3 (+1), 365 * 4 (+1) dager siden (skuddår medberegnet)
Fortsatt dårlig med blogging da. Gikk mer i perioder før, merker jeg.

Mum mum mum mah,
mum mum mum mah.
Mum mum mum mah,
mum mum mum mah.

(Lady Gaga - Poker Face)

Category: , , , | 2 Comments

2 comments to “7. september 2009”

  1. JA JA
    jeg så anbefalingen
    jeg har skikkelig lyst på en sånn ferie!! skikkelig
    men hvor tar man fly til da? og hvor billig billetter får man tak i?
    om du ikke har råd til sofa, så har ikke jeg råd til en puff en gang.
    smak på det ordet; PUFF.

  1. Cooler Artikel!