En kamel som ikke heter Klara, en spøkelsesby - og en ire?

Som sagt, så gjort. Jeg dro på Water Hole igår, hvor det var fest og glede og lettkledde sangere som sang «Ketchup Song» og «Another Brick in the Wall», og folk kosa seg virka det som. Nuvel. Jeg sto der og observerte (som en forfatter jo må gjøre), og ved siden av meg sto en nigeriansk kar, litt for opptatt av å få til en rytme i dansen sin - noe han ikke klarte, mener nå jeg iallefall. Uansett.

     Jeg la armen min på skulderen hans.
     - Du koser deg? spurte jeg. Dansen hans stoppet litt opp, og han snudde ansiktet mot meg og gliste.
     - JA! ropte han, for å overdøve den rimelig intense musikken.
     Vi ble stående og prate om ditt og datt, han lurte på hvor jenta mi var - hans var hjemme i Nigeria nemlig. Det så forresten ikke ut til å plage ham nevneverdig. Så kikket han på meg.
     - Er du fra Irland?
     - Hva?
     - Er du fra Irland? Du ser irsk ut.

*

Hva skjer med det? Irland? Hm. Det er skottene som har fregner og alltid mangler to fortenner, er det ikke det? Jeg er sikker på at det er skottene. Joda, det er skottene. Ikke irene. Det kan ikke være irene.

*

idag har vært den store Qatar-rundt-dagen, vi har sørenmeg vært vest i Qatar, syd i Qatar, øst i Qatar, mens vi droppa nord i Qatar. Det er sand hele veien, det finnes ikke annet enn sand i dette landet. Utenom olje, selvfølgelig, under sanda. Men jeg klager ikke, jeg liker konseptet med sand. Spesielt sammen med sol, strand og vann. Og det er også her så.



Også er Liam sjef på å ri på kamel, bare se bildet under, det beviser alt. Også har vi råna rundt på firehjulinger på sanddynene, det var varmt, og det var sinnsykt gøy. Sand, ass. Nevnte jeg at jeg likte det?



På vestkysten av landet kom vi til en by som heter Dukhan. Den var omkranset av en byport,med fullt av vakter som sjekket enhver bil som kjørte inn. Jeg aner bare ikke hva det var for, det var nemlig den dølleste byen jeg noengang har vært i, uten tegn til liv noen steder. Seriøst. Jeg skjønner meg ikke helt på det landet her alltid.

Category: , , | 1 Comment

1 comments to “6. februar”

  1. Irsk?!??
    Nå har jeg hørt det og.....

    Kos dere siste dagen, her snør det i vinkel....