IKEA og Tippeliga. Hei, som dagene går.

Jeg og Stina fikk med oss Dina på IKEA idag, og utenom den obligatoriske kjøttbollemiddagen fikk jeg kjøpt meg diverse stæsj til kåken. Jeg har ikke sjekka om det tar seg bra ut ennå, men selvfølgelig gjør det det. Onkel Liam handler ikke uten at han vet hva han gjør ass, det er sikkert.

Kvelden ble avsluttet med rundstykker hos Stina, og Dina fortalte om vennligheten som råder blant Ola Nordmann nå om dagen.

     Bilen satte seg fast i snøen, og Dina hadde ingen muligheter til å få den løs. Fortvilet kikket hun rundt seg. Her, på denne øde veien, hva skulle hun gjøre? Med et syntes det imidlertid ut til å være lys i enden av tunnelen. Et stykke oppe i veien så hun en liten gård. Og jubelen kriblet innvendig da hun så en gammel mann stå på utsiden av huset. Hun gikk bort til ham.
     - Unnskyld, du har ikke tilfeldigvis en traktor her på gården? spurte hun.
     - Nei, sa mannen tvert. - Det har jeg ikke.
     Men det viste seg at den gamle mannen likevel hadde en traktor stående. Stille undret Dina seg over hvorfor mannen hadde nektet for det, når han nå - riktignok sur og grinete - kjørte traktoren bort til bilen.
     Nåvel. Alt så ut til å ordne seg. På et øyeblikk var bilen hennes tilbake på veien, og hun kunne fortsette reisen for å treffe de nydelige vennene hennes.
     - Takk, sa hun til mannen. - Det var snilt.
     - Ikke tro det er nok, svarte han. - Sett over 300 kroner på dette kontonummeret.

*

No kidding, no kidding. Fantastisk nestekjærlighet på bondelandet i Buskerud, med andre ord.

*

1.
-------------------------------
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
-------------------------------
14.
-------------------------------
15. START
16. STRØMSGODSET

Sammen med Strømsgodset følger Start, fra det glade sørlandet, ned i vikarligaen neste år. Det er vedtatt og avgjort. Jeg merker at det (iallefall i hodet mitt) finnes en liten rivalisering med Start, ettersom de kjempet med det fine laget om opprykk i fjor, men det hjelper ikke for tippeligastatusen akkurat. For selv om de klarte å karre seg opp imponerte de ingen, og jeg tror at det går strake veien ned igjen. Joda, de har Myggen, men det eneste det kan føre til er at det trekker flere folk. Ikke noe mer. Og når du leser «Knut Henry Haraldsen» som ny signering før denne sesongen er nedrykket forseglet.

Nå er det forsåvidt mye som er greit med Start; det er ikke lang vei til bortekampene, og vi vinner alltid mot dem på Fort Skagerak, men det finnes ikke håp for dem. 15. plass til Start. Spåmannen har talt.

Category: , | 1 Comment

1 comments to “17. februar”

  1. takk for at du skriver om han ålreite mannen jeg møtte på, det var virkelig en fryd og møte han... jeg sov bort dagen, fra etter jobb til pappa dro, så jeg har ikke sett han enda faktisk... så ejg veit ikke hva som skjer enda, jeg skal holde deg oppdatert på hva pappa vil jeg skal gjøre...
    kommer du til Drammen i morgen?