Hurra for deg som fyller ditt ord, ja deg vil vi gratuleeeere!

Ohriiight, jeg er hjemme i Bamble - igjen! Mærriboy fyller år i år, hun er faktisk halvveis til halvveis til hundre, og det må feires med brask og bram. Tenk det a, halvveis til halvveis til hundre liksom, da begynner du å dra på åra ass... Bursdagen var strengt tatt i går, altså torsdag, men hele hurven er samla i herskapshuset til far og mor nå i helga, så da blir det party. Hvis du vil være med i familieselskap er det bare å komme, men da bør du presenteres enten som kjæresten min, kjæresten til Preben, eller kjæresten til bursdagsbarnet selv, så hvis du er klok er avgjørelsen lett. Eventuelt kan jo jeg sørge for å sjenke de andre snydens, mens du sier du er søskenbarnet til onkel Vladimir i Irkutsk, så skal du se du blir tatt imot med åpne arme.

Messi II og Pia koser seg ass

En åpenbaring
Vet du, jeg har egentlig vært klar over det lenge nå, men jo mer jeg tenker over det, jo mer går det opp for meg: Viva la Vida er virkelig det mest fantastiske som er skjedd musikkverdenen på lang, lang tid. Jeg har hørt på skiva en ganske lang stund nå, og jeg går sørenmeg ikke lei heller. ALLE låtene er helt nydelige, jeg er simpelthen (simpelthen er et uttrykk som blei brukt mye i de eldste Hardybøkene forresten...) betatt. Jeg måtte bare få det ut. Coldplay ass. Og i tillegg gir de ut EP i desember, gjett om jeg gleder meg! Men først:

COLDPLAY 19. september!

Èn liten uke til konsert!

PS: Pablo El Sofisticato Diablo putta i sin tredje kamp på rad og ble MATCHVINNER da M/S dro inn en seig og tysk 1-0 seier på bortebane i går. Jeg er STOLT av å være bror til en notorisk måltyv som ham!

*

Et annet sted:

JESUS: Hei, gutta, har dere hørt siste nytt eller?

DEN HELLIGE ÅND: Hva skjera' Jeezes, fortell a!

JESUS: Nei asså, dere har ikke fått med dere hva folka nede i CERN holder på med? Det er lissom "gjenskape Big Bang" som er streetwordet der nede nå!

GUD: Hahaha, gjenskape Big Bang?? Asså, vi trengte tre forsøk på å få det til, også tror babytassene der nede de skal klare det? Hahaha, det er det morsomste jeg har hørt siden Sodoma. Og Sodoma var en höjdare!

DEN HELLIGE ÅND: Å, Sodoma, det var tider det. Gamle dager, ass...

JESUS: Men hei, folkz, detta er småseriøst ass. De har peiling skjønner dere, men ikke peiling nok, så etter hva jeg kan se (og jeg er den samme i går og idag, ja til evig tid, så jeg har peiling), så kommer de til å drite på draget og slette ut jorda og - ja, hele universet faktisk - om bare noen få strakser.

GUD: Hmm... hmm... Så vi har to alternativer altså, det er det du vil frem til?

JESUS: Ja, altså, det kommer jo an på hva du mener med alternativer. Vi har jo fortsett en gromgutt fra Texas der nede som kan utgjøre mirakler, men vi er vel alle enige om at det er best å holde han langt vekk fra alt som heter boom og pang?

GUD & DEN HELLIGE ÅND: Vurdert og enstemmig vedtatt!

JESUS: Altså... To alternativer.

DEN HELLIGE ÅND: Oh yeah, babyboy. Enten ordne opp der nede og la småfolket fortsette å kose seg noen århundrer til, eller gjøre klar ONHONJ (Operasjon Ny Himmel Og Ny Jord). Er jeg med deg?

JESUS: Indeed you are. Skulle tro du leste tankene mine.

-- PINLIG TAUSHET --

GUD: Vel gutter, ser ut som om vi må stemme over det.

JESUS: Hei, vi er liksom treenig, er vi ikke det da? Vi skal liksom være enige om alt, hva skjer med det?

DEN HELLIGE ÅND: Hei Jeezes, hørt om unntaket som bekrefter regelen el?

GUD: Det er sant det, heldigJohn. Og apropo uenig; det var dere som ville dra det så langt med gamle Job, ikke jeg. Fyren fortjente ikke all den prylen han fikk...

--ET HODE STIKKER INN DØRA--

JOB: Takkskarruha sjef, du er kulere enn de to andre tilsammen!

GUD: Job, du forstyrrer. Kom deg ut før jeg tar fra deg kåken din og plasserer deg på samme rom som Luther.

--JOB STIKKER AV RASKERE ENN SIN EGEN SKYGGE--

GUD: ...så uenige har vi vært før. Gutter, vi stemmer. Jesus?

JESUS: Jeg er lei av å vente. La dem kjøre på i CERN, de er ute og kjøre der nede uansett.

DEN HELLIGE ÅND: Uenig. Stemmer for å vente litt jeg, er fortsatt kin på å kjøre litt vett inn i hodene der nede. Også har vi en lovende en på gang der, nede i Ullevål-området i Oslo. Han drar inn en svær pott i Las Vegas om han får litt tid på seg.

GUD: Hmm... da er det opp til meg, det er det dere vil fram til? Vel, da sier vi at...

To be continued...

*

- The answer's there, Mulder, you just have to know where to look!
- That is why they put the 'I' in the 'FBI'.


X-Files, Pilot Episode

Category: , , | 2 Comments

2 comments to “11. - 12. september”

  1. haha..ikke lett å være treenig as..
    menmen, jeg har også trua på han kommeren i ullevål-området.. regner med at det drypper litt av den potten hans på en fattig student på toppen=)

  1. Selvfølgelig Elise, når jeg drar inn ti millioner dollar on the stripe skal du få en tier eller to. Seriøst!

    ;)