Tiden som stjernereporter nærmer seg slutten.

I morgen er det nemlig siste dag som praktikant i Dagsavisen. Dagen i dag var for så vidt interessant nok; først dro jeg til Aker sykehus, der jeg møtte to gamle politiske veteraner - Carl I. Hagen og Reiulf Steen.

Tre timer omvisning på sykehuset ble fulgt med at jeg haiket med gamle Carl Ivar hjem til byen, og det ble en hyggelig biltur.

Jeg satt i baksetet godt pakket inn i en hel del merkelig utstyr, så det var faktisk en ganske så surrealistisk opplevelse.

Jeg mener: Sånn er jeg vant til en sen lørdagskvelder i en stappfull bil, pakket inn på den måten. Ikke i Oslo sentrum med Carl I. Hagen.

Dagen var uansett ikke over med dette, da jeg var vel tilbake på jobb stakk jeg og en kollega til McDonald's for å kjøpe oss en velfortjent lunsj.

Dette med McDonald's er en litt intern spøk, siden vi har fått mye pes for at McDonald's er superusunt. Og mens vi satt i sofaen og spiste noen deilige cheeseburgere fikk vi da også småfrekke kommentarer fra alle som gikk forbi, noe som i og for seg var morsomt nok.

Helt til høvdingen selv, Arne Strand, gikk forbi.

Da ble vi plutselig litt flaue; det gir jo ikke akkurat noe solid inntrykk av at journalistene dine sitter og eter pommes frites til det tyter ketchup ut av ørene.

«Så det er litt flaut,» sa vi.

«Hvorfor det? Jeg spiser sånn mat hver dag, rekker aldri å lage noen middag,» svarte Arne Strand.

Da måtte vi humre litt, og plutselig sa alle de andre at «joda, vi tar jo en burger av og til vi og.»

1-0 til oss.

Helt til slutt: Fotball byr på solide nedturer av og til. Jeg har fortsatt ikke kommet over gårsdagens bitre tap, og i tillegg presterte M/S å tape 7-1 i kveld.

Og jeg har vondt i beinet.

Men i morgen er det helg.

2 comments to “23. september 2010”

  1. hei hei, aner jeg et lite fravær fra deg i blogg-verdenen? kom tilbake, jeg savner deg!

  1. william, skriv!