Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg. Etter «klagen» over indian summer i går, våknet man opp til en skikkelig høstete regnværsdag i hovedstaden i dag.

Og jeg trekker tilbake alt jeg sa om at jeg var klar for skikkelig høst; jeg er ikke det.

I hvert fall ikke om morgenen, på vei til jobb.

La det regne og blåse, la det lyne i fleng, ja, send gjerne en orkan - så lenge det er etter arbeidstid, mens man sitter hjemme i egen, tør kåk, og ikke har annet å gjøre enn å nyte de mørke og stormfulle kveldene - da er det greit.

Men ikke om morgenen, på vei til jobb. Spesielt ikke når det bare er kjedelig, usselt regn.

Over til noe annet; jeg har klaget vel og mye over internettilkoblingen i kåken, men jeg trodde kanskje det funket nå.

Det funker i hvert fall på den stasjonære maskinen min, men heller dårlig på Jacquline aka minilaptopen. Akkurat dét trodde jeg var fordi gamle Jacquline har sett sine beste dager, men da Pål nettopp prøvde å koble seg på nettet, funket det ikke for ham heller.

Dermed er det investigation på gang her nå, og det er mistanke om at eventuelle kjipe folk faktisk prøver å hacke nettet mitt, eller PC'n min for den saks skyld.

Mistanken er ikke bekreftet ennå, men om det finnes folk der ute som føler seg skyldig - vennligst bare dropp det.

Det er ikke kult å ødelegge nettet til folk. Ikke i det hele tatt.

PS. Sett Jupiter i det siste? Den lyser som sola selv der ute på stjernehimmelen. Broderen og jeg har vært på taket i høyblokka og studert. Det blåser også i kveld, forresten.

0 comments to “14. september 2010”