Noen er på byen og har det gøy en fredagskveld. Liam vasker dassen.

Jepp, no shit, Sherlock. Jobben varte og rakk til nesten fem idag, og det ble en knapp halvtime hjemme i kåken før storebror Chris og jeg dro avgårde for å spille fotballkamp.

Den turen varte og rakk, vi skulle nemlig langt ut i skogen, mangfoldige mil unna hovedstaden. Vel fremme fant jeg ut at jeg aldri har spilt mot et lag med et mer passende navn:

Skaubygda IL.

Før kampen lå de (Skaubygda, altså) på sisteplass på tabellen med null seiere, null uavgjort og elleve tap (i 8. divisjon, den laveste divisjonen i seriesystemet), og etter kampen var tapsrekka forlenget til tolv.

Ikke det at vi spilte noen god kamp, vi spilte faktisk elendig. På grusbanen der ute i ingenmannsland, men som tydeligvis var myggenes Ayia Napa.

Men vi vant 3-1 over virkelighetens svar på Sleivdal, vi måtte kjøre langt og lenge tilbake til sivilisasjonen, jeg spiste restemat, og brukte kveldens siste timer på å henge opp klær og vaske dassen.

Du er så flink du, Liam. Du får sove lenge i morgen og nyte en velfortjent helg.

Nevnte jeg at jeg skal på jobb klokka 08.00 i morgen? Og på søndag?

Noen er på byen og har det gøy en fredagskveld. Andre er det ikke.

PS. Marie har bursdag i morgen! Kan vi ikke la være å brenne koraner, og heller rope hurra for henne?

3 comments to “10. september 2010”

  1. Jaja, Liam. Ikke alle helger er like glamorøse. Men noen er det. Håper det dukker opp en snart. :)

  1. ... så tenkte jeg bare at verden er ikke så stor, for Skaubygda IL er "mitt lag" - ergo: man skal ikke skrive hva som helst uten å bli korrigert - haha! Det er riktignok litt inn i skogen, Skaubygda - men ikke verre enn at det er 40 min til Oslo... Jeg bor noen svinger unna idrettsplassen til Skaubygda IL!

  1. Neiheihei, nå tuller du!? Haha, det er noe av det vittigste... Jeg må tydeligvis passe meg for hva jeg skriver om steder her :)

    Kjetil; det er det som er så fint. Det dukker alltid opp noe spennende. Ingen grunn til panikk!