Jeg er så glad for fine folk. Spesielt når det er høst.

Som på jobb i dag, da jeg fikk melding på Facebook fra en i klassen, som minnet på et prosjekt i et BI-fag jeg ikke hadde peiling om.

For så å liste opp all info som trengs (og det trengs virkelig, med presentasjon av prosjektet i uke 40 - mens jeg er ferdig med praksisperiode i uke 38) og stille seg til rådighet for samarbeid.

Det settes stor pris på, og det minsker definitivt sjansene for en ny stryk.

Også Life, da, som jeg elsker mer enn noen gang. For en gjeng!

Folk som stiller hus og det meste de eier til rådighet, bare for at andre skal føle seg så sinnssykt velkomne - det er så stort gjort. Og det også settes pris på.

Så til de grader.

Ingen dag uten noen historiske og viktige facts: I dag var det 71 år siden Adolf og kompisene invaderte Polen, og skjøt dermed startskuddet for 2. verdenskrig. Tida flyr i festlig lag, det er sant det.

Det har dessuten vært «constitution day» i Slovakia og «independence day» i Usbekistan i dag. Hva forskjellen på de to er vet jeg sannelig ikke, jeg går ut fra at vi ville kalt det «nasjonaldag» på norsk.

Men hvem er jeg til å uttale meg, egentlig?

Sist, men ikke minst: 1. september er starten på det liturgiske året i den østlig-ortodokse kirken.

No shit, Sherlock.

Vi feirer dagen med et godt måltid kveldsmat, kan vi ikke?

Category: , , | 0 Comments

0 comments to “1. september 2010”