Én måned igjen: Julen er herved offisielt i gang!

«Det var vel i overkant tidlig, Liam?» sier du kanskje, når du leser ingressen ovenfor. «Å nei du,» svarer jeg da.

Etter å ha feiret jula i Sør Afrika i fjor merker jeg nemlig at jeg er over gjennomsnittelig klar for desember nå. Greit nok; været er ikke mye å rope hurra for, men utenom det er det ikke mye som mangler.

I kåken spilles Sufjan Stevens fantastiske jule-CD til alle døgnets tider; Menika og Christian har skaffet meg adventslys; på søndag er det sørenmeg julegrantenning utenfor vinduet mitt, og diverse juleplaner svirrer rundt i hodet mitt også.

Julen ass, for en tid.

Og siden stemninga allerede er på plass, tenkte jeg at jeg kunne gi deg noen gode tips om hvilke gaveinnpakninger med merkelapp til onkel Liam som blir satt ekstra stor pris på dette året:

#01 // Tannlegetime - det ryktes om at Karius og Baktus befinner seg i Kongo, men det har jeg relativt liten tro på. At de herjer inne i kjeften min er det nemlig ingen tvil om, og en fattig student-Liam har ikke råd til all verdens med tannleger på døra heller.

#02 // Leilighet i en måned - 4. januar blir kåken innvadert av polakker som skal legge nytt bad. Dermed blir hele finstasen dekket av støv, guff og mennesker, og fyren som var på førbefaring i leiligheten mente at jeg absolutt burde finne meg et annet sted i fire uker.

#03 // Jorda-rundt-billett (som alternativ til overnevnte punkt) - jeg trenger ikke en annen kåk hvis jeg reiser til andre siden av kloden og rundt de første ukene av januar, nemlig.

#04 // Messi, Kaká og Zlatan - til meg? Nei takk. Til verdens fineste lag? Ja takk. Det burde ikke være så vanskelig heller, jeg kan ikke tenke meg at noen sier nei til muligheten å få spille for Odd Grenland.

#05 // Ei kjerring - men hun må være fint pakka inn, altså.

Og det var egentlig det. Takk skal du ha, på forhånd!

PS: Jeg kan allerede nå garantere at blogspotten vil leve et morsomt liv i adventstiden. Følg meg, følg med!

Category: | 3 Comments

3 comments to “These Are Special Times”

  1. Feil fokus Liam ;P Her skal det gå i eksamenslesing, ikke juleforberedelser ;)

  1. du er for kravstor, gutt...
    konsentrer deg om eksamenslesing og eventuelle andre oppgaver, så lover jeg og gjøre det samme!
    også finner vi på noe himla gøy etter 10.desember?? :D

  1. MARI; i dag har jeg lest som en freakings helt. Spør meg om Bourieu, og jeg kan omtrent ALT!

    DINA; kravstor? Fevang Kjøtt A/S kan vel sponse en tur vel?