Det er - som du kanskje har fått med deg (forhåpentligvis iallefall) - en stund siden jeg oppdaterte denne bloggen min. Og det er jo ikke fint. For la oss bare innrømme det; dagen er langt ifra den samme uten oppdateringer fra Liams verden. Sånn, da har vi avklart det, og kan fortsette.

Grunnen til fraværet mitt er ikke svineinfluensa, og det er ikke fordi jeg har rømt landet helt. Ikke riktig ennå, iallefall. Løsningen ligger heller i det at jeg har mistet litt bloggemotivasjonen, og sånt er jo noe som skjer en gang i blant. Æ'kke noe å gjøre med det, vettu.

Forandringer!
Men ok, nå er jeg tilbake igjen. Med noen forandringer, når det skal være sagt:

1) Jeg kommer ikke til å fortsette med daglige oppdateringer, det er så lite interessant, og det bare demotiverer uansett. Så fra nå av vil blogginnleggene mine komme mer sporadisk. Men for all del, det skal oppdateres altså.
2) Bloggen skal bli samfunnsengasjert!! He-he. Det blir litt av en utfordring å innse at livet og verden ikke bare handler om Liam, men den (utfordringen, altså) tas på strak hånd. Om jeg har så mye vettugt å si om så mye gjenstår å se, men la oss gjøre et forsøk.
3) Det var egentlig ikke noe punkt 3, så glem det.

Seasons in the sun
En sesong er over, og det endte med en fjerdeplass for vår del. En god plassering for verdens fineste lag, og dermed kan det ende med Europacupspill neste år - bare Molde gjør jobben sin i cupfinalen mot Aalesund.

En fyldigere oppsummering av Tippeligaen 2009 vil selvfølgelig komme; i mellomtiden nøyer vi oss med å rope ut heia Molde!

Fy Farao
Samfunnsengasjement til tross: Den kommende uken tar jeg en tur til Egypt med storesøster, og ligger syv strake døgn på stranda der. Vel, vi har et all-inclusive-hotell som skal benyttes, men du ser poenget, gjør du ikke?

Det blir ikke pyramidebesøk og ikke gloing på gamle graver, men soling, bading og snorkling i syv strake dager.

Det vil si at jeg antakeligvis kommer sterkere tilbake med oppdateringer fra Nord-Afrika.

Og nei, jeg tviler på at det blir samfunnsengasjert. Men hvem vet?

PS: Dette blir min fjerde tur til Afrika, faktisk. Det er ikke så verst. Først i nord, så i midten, så i sør, og nå tilbake til nord igjen. Jeg ser en syklus jeg liker.
PPS: Belgia-Danmark-England-Frankrike-Italia-Kenya-Kypros-Liechtenstein-Monaco-Nederland-Norge-Qatar-Sveits-Sverige-SørAfrika-Tunisia-Tyrkia-Tyskland-Uganda-USA-Østerrike - og nå Egypt - vi teller altså land 22. Bra.

2 comments to “Om samfunnsengasjement, saftige unnskyldninger og sydligere strøk”

  1. Ha ha

  1. Godt å ha deg tilbake! (Svineinfluensa er foresten ikke noen unskyldning for å ikke blogge mye, bare se på bloggen min...)

    Gleder meg forresten til samfunnsengasjementet. Du kan jo varme opp med å kikke her: http://skruddlogikk.blogspot.com/