En bursdagsoppsummering:

Okei, jeg har sagt mange stygge ord om både egyptere og russere i det siste.

Sistnevnte står fortsatt ikke særlig høyt i kurs hos undertegnede, det skal innrømmes, det. Vice versa er nok ikke aksjeverdien på meg spesielt høy hos dem heller, i alle fall ikke etter at jeg tidligere i dag tok den gode gamla bomba i bassenget - midt i en ring av middelaldrende russerdamer på godt over hundre kilo som holdt på med den daglige basseng-aerobic-timen.

Ikke for det, russiske «idiote»-gloser og hoderistende sinne tar jeg som et kjempekomplement fra akkurat de folka der.



Men egypterne? For noen folk!

Jeg har altså bursdag i dag, og har feiret det med en særdeles avslappende og nydelig dag på stranda.

I går, derimot, ble dagen feiret på sjarmerende hyggelig vis.

For på Cacao Bar, tvers over gata ved hotellet, var det nemlig party i går. (Om jeg ikke har nevnt det før; Cacao Bar er her vi sitter hver eneste ettermiddag og koser oss med gratis trådløst internett og fantastisk hyggelig folk. Tro meg, de er verdens beste.) Og mens jeg ante fred og ingen fare, hadde min beste og eneste storesøster avtalt med gutta bak disken en aldri så liten overraskelse for meg.



Like før midnatt følte jeg meg mindre høy i hatten da «live-bandet» for kvelden (to russiske damer med karaokeutstyr) spurte om noen hadde bursdag i kveld. Og mens Mærri pekte febrilsk på meg, mens jeg prøvde å gjemme meg så mye som mulig ned i barkrakken, kom disse fantastiske guttene med en nydelig bløtkake de hadde laget - og som smakte bedre enn noen av kakene de har servert på hotellet her nede - samtidig som Cacao Pub sang «Happy birthday» av full hals.



Jeg er i utgangspunktet skeptisk til så mye oppmerksomhet, men fy, så mye jeg koset meg. Kaken ble etterfulgt av tequila-shots for begge Fuglset'ene på husets regning, og jammen fikk jeg meg ikke en dans med ei svenske også. Fullstendig gal svenske, skal sies, men svenske.

Det er jo det jeg alltid har drømt om.



Men ikke nok med det.

I dag, da vi kom hjem fra stranda, lå det bursdagskort på rommet mitt - fra hotellet. Der sto det at jeg måtte være i baren klokka åtte, der det ventet gratis kake på meg.

For noen folk! Jeg elsker dette stedet, jeg digger Mærri, og jeg er forelsket i Cacao Bar.

Bursdager som dette skulle man hatt oftere.

Sjekk ut: cacaobar.blogspot.com

PS: Denne jenta feiret sin første bursdag i går! Gratulerer med dagen til Natalie, og jeg kan love deg at vi feiret for oss begge to her nede!



BILDENE TILHØRER FORTSATT MÆRRI, SOM NÅ GJØR KARRIERE INNENFOR POESIEN.

3 comments to “For noen folk!”

  1. Gratulerer med dagen lillebror! Eller найдены отдельные слова som dine nye venner ville ha sagt! Hilsen oss i nr 22.

  1. PS. Om du våkner i natt litt klam på ryggen og uggen i magen tør jeg vedde en kamel eller to på årsaken....bløtekake og Egypt stinker trøbbel!

  1. Takk, storebror! Tror du jeg merka noe uggenhet i magen, eller? No way, og nå har jeg spist kake to dager i strekk ;)