Liam's back. Watch out, jughead.

Det tok sin tid, men jeg visste vel innerst inne at jeg ikke kunne klare meg uten blogginga. Noen er skapt for å skrive mens andre er skapt til andre ting, som å redde verden* eller legge ballen trygt i målet** mens en gråtende pyse av en keeper*** ligger nede og later som han har det vondt, men jeg faller nok helt klart under den første kategorien. De som skriver altså, ikke de som redder verden. Selv om de som redder verden er fine folk, for all del. De som scorer mål for Odd Grenland, også.

* Les: Jesus.
** Les: Den ungarske bamsen, Kong Peter den Store, eller bare Peter Kovacs.
*** Les: Håkon Opdal.

Med andre ord: Onkel Liam er tilbake med daglige, ukelige eller månedlige oppdateringer (kommer an på hvor gira jeg er, selvfølgelig) om hva som skjer i det uhyre spennende livet hans.

Jacqueline
Akkurat nå sitter jeg på toget, om du skulle lure, på vei til Tønsberg for å besøke Dina og Marianne på hytta der, før ferden går videre til Bamble-kysten, eller «Full City Oil Coast», som jeg liker å kalle den. Jeg er nemlig uten hus, som noen kanskje har fått med seg, og bor ingen steder og overalt mens jeg venter på å flytte inn i en kåk av en leilighet som er min, og bare min, i Rugveien på Manglerud den 7. september. Eller 9. september, det kommer an på om det er pappa eller Christian som har rett. 9. september er en mandag, så jeg antar at det høres mest logisk ut.

Dermed har jeg ikke så mye annet å gjøre enn å sitte her med PC'n min, som jeg forresten kjøpte for bare noen få dager siden. Det er en mini-bærbar, som er veldig liten, og som jeg tror heter Jacqueline. Det er i hvert fall det jeg har kalt den, og den er omtrent like pen som denne dama.

Christoffer og onkel Liam nyter sommeren på Øya.
FOTO: Storesøster

Sommeren er kort, det meste regner bort
Siden du lurer, så får jeg vel si noe om sommeren også. Du vet jo ikke så mye, tross alt, jeg har jo ikke skrevet noe om den. Logisk. Vel, sommeren har vært strålende, med det betydningsfulle unntaket at været jo har sugd. Det har faktisk vært så dårlig vær - så mye regn og så lite sol som det bare går an i løpet av en sommer - at jeg har mer lyst enn noen gang til å flytte til Bermuda eller Sør-Afrika eller Key West eller et annet fint sted med sol, selv om jeg har kjøpt egen leilighet og allting. Men vi får se da. BI skal fullføres, så får vi se.

Men ellers har sommeren altså vært god som alltid, jeg har vært på en øde øy en uke med familien hvor det har vært spøkelser og andre kjipe mordere, jeg har vært på en outstanding (for å si som Nils Johan Semb) konsert med U2 i Göteborg, jeg har vært på kanotur med Pablo aka Knut Holmann og Preben aka Sinka, og jeg har jobbet så og si hver eneste helg. Bedre får du det ikke.



I Wish
Nå er toget i Drammen, dama ved siden av meg gikk av og jeg kan strekke ut beina og bruke dobbelt av den plassen jeg har betalt for, noe jeg absolutt har til hensikt å gjøre.

Du, derimot, bør legge igjen en kommentar i kommentarfeltet, prise din skaper for at du har et sted å bo i august - i motsetning til andre, mer ulykkelige mennesker - og kanskje ta deg en bolle.

I wish I was little bit taller,
I wish I was a baller
I wish I had a girl who looked good
I would call her
I wish I had a rabbit in a hat with a bat
and a '64 Impala

(Skee-Lo - I Wish)

PS: Takk til Magnus og Rebekka for lånet av leiligheten deres i helga. Klassevenner, som Nils Johan Semb ville sagt det, kanskje Champions League-klasse, tilogmed!

1 comments to “10. august 2009”

  1. anytime liam :) si ifra om du trenger å sove her mer :)