Trodde jeg bodde i Oslo gitt, ikke Bergen.

Det været her inne er iallefall helt på kanten av det lovlige. På vei hjem fra Manglerud i går, etter å ha sett brudern spille fotballkamp, var det et lurveleven av et møkkavær. Lyn og torden i ett sett, og det pøsa jo ned som bare det. Og de ti minuttene det tar å gå fra t-banen var et eneste stort dilemma; skulle jeg gå midt i veien, sånn at lynet slo ned rett i meg, eller skulle jeg gå på fortauet ved siden av alle trærne, sånn at lynet slo ned i treet som deretter velta over meg? Jeg valgte fortauet og trærne, selv om det er visst anbefalt å ikke søke ly under trær i tordenvær, men jeg var ganske sikker på at om et tre i nærheten plutselig skulle knele burde jeg være god nok til ikke sørge for at jeg lå under det. Og det gikk bra.

Men fy søren, etter at jeg hadde kommet meg i hus var det iallefall to lyn som slo ned rett i postkassa eller no sånt, og et tredje var søren ikke langt unna det heller. Blink! sa det, og i samme øyeblikket hørte jeg et sykt smell, og når blinket og tordenet kommer samtidig er det ikke så voldsomt langt unna har jeg hørt.

Jeg var glad jeg hadde dratt ut strømmen til både PC'n og TV'n og koste meg med mat og Pepsi max.

På t-banen ble jeg sjekka opp av ei dame nesten, vi begynte iallefall å prate, og hun ville ha meg med på SHNAS, hun så sørenmeg ikke så verst ut heller. Men jeg var fornuftig, klokka var tross alt tolv allerde, men det er nesten så jeg ombestemte meg og ble med når jeg kom ut i møkkaværet på Ullevål. Så veit du det...

Ellers skal jeg på audition til torsdagen, jeg sa jo jeg hadde meldt meg på Vil du bli millionær?, og planen må jo følges. Halv ni på morgenen i BI-bygget, kryss fingrene og be noen bønner for meg da a, de pengene trengs.

Også har storebror bursdag i dag, gratulerer med dagen Pål! Det er party på Manglerud i kveld, det blir pizza og kake og drikke, det blir stas. Men så kommer Ørris og Sara og Marlene faktisk til Oslo i kveld, og jeg er litt kin på å se dem (spesielt en av dem...), og så bør jeg helst skrive under på noen forlovelsespapirer for Ørris også. Så vi får se. Jeg kan jo ikke være to steder på en gang, iallefall ikke vanligvis...

Category: , , | 1 Comment

1 comments to “21. - 22. august”

  1. Good med oppdatering!! Du skulle flytta til Oslo tidligere, fordi etter du flyttet har du blogger som bare FY!! Menne sees vi på Fila idag? JAAA :D