...jeg æ'kke alene her jeg bor...

Vi skrur tiden tilbake, som så ofte før i denne julekalenderen, og lander denne gangen på 1994. Eller 1993. Jeg er ikke helt sikker, det er mulig det er 1993 faktisk.

Anyway, den julen, enten det var ’93 eller ’94, arrangerte TV 2 en julesangkonkurranse. En hel haug med bidrag var med i finalen, og jeg husker fortsatt at jeg digga en låt med en islandsk(!) sanger(inne), og en annen som handla om «Jesusbarnet som en gang kom». Den siste likte jeg fordi han som sang hadde samarbeidet med Jan Åge Fjørtoft om et eller annet, fikk jeg høre, og Jan Åge Fjørtoft var helten min den gangen.

Jo takk, jeg veit hukommelsen min er drøy. Dette skulle vært glemt for lenge siden.

Det var forresten en helt latterlig låt av Wenche Myhre som vant, som het «Hva skal jeg gi deg til jul i år», men det er ikke poenget. Poenget i dag er at det var en annen låt med, som kom ganske høyt opp, men som deretter forsvant i glemselens land.

Helt fram til noen få år siden.

Da dukket den opp igjen, på en litt mer kjent og litt mer oppskrytt artists jule-CD. Men om artisten er oppskrytt, er ikke denne låta det.


8. DESEMBER:

MARIA ARREDONDO - HIMMEL PÅ JORD

Jeg syns vel ærlig talt at den opprinnelige versjonen er hakket bedre enn denne, men den kan fort bli vanskelig å finne på nettet tror jeg.

Og denne låta er uansett ikke noen dårlig erstatning, den er ikke det.

Tror jeg egentlig bare holder kjeft, så kan du heller høre den selv. Himmel på jord, en nåde så stor - det er faktisk sant, og det er faktisk digg!



Spotify: Klikk her!

0 comments to “Adventskalenderen, 8. desember”