...Santa won't you bring me the one I really need...

Okei, jeg skal være helt ærlig med deg: Jo, det hadde vært greit med ei dame til jul. Jeg hadde ikke sagt nei takk om du kasta ei etter meg, jeg hadde ikke det.

Men helt innerst inne, så har jeg det egentlig veldig fint. En ungkarsleilighet passer meg ypperlig for tida, og studentlivet er jo ikke skapt helt for folk som er opptatte, er det?

Poenget mitt er at teksten i dagens låt ikke nødvendigvis gjenspeiler det største behovet i livet mitt for øyeblikket. Du har gjettet låta allerede, kanskje? Vel, du får ingen medalje hvis du tenker på...


5. DESEMBER:

MARIAH CAREY - ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU

Og la det være sagt; jeg er ingen stor Mariah Carey-fan i utgangspunktet, men denne julesangen er digg, som vi sier det på norsk.

Det er ekte 90-tall vi snakker om her - 1994, for å være nøyaktig. Utgitt som singel i desember 1994 for å være heeelt pinlig nøyaktig, og den gikk selvfølgelig rett til topps på hitlistene.

Ikke uten grunn.

Min påstand er at du ikke er menneskelig hvis ikke du får godjulefølelsen når du hører hun synger i vei om hva hun ønsker og ikke ønsker seg til jul.

Det skal hun ha, hun er ikke akkurat kravstor, selveste Mariah. Bryr seg ikke om pakkene under juletreet engang, sier hun. Jeg tror ikke et sekund på henne...



Spotify: Klikk her!

Tre uker igjen, dere... Tre uker...

0 comments to “Adventskalenderen, 5. desember”