Jeg har en venn, verdens beste venn. Han kom til meg en dag, og spurte om jeg ville være vennen hans. Og siden har vi vært det. Han kjenner meg bedre enn noen andre gjør det, bedre enn jeg kjenner meg selv også tror jeg. Jeg vet ikke om du kjenner han. Han heter Jesus.

Og han er så fantastisk, for selv om han er den som regjerer over hele verden, selv om det er han som har skapt hele verden, faktisk, så har han tid til meg. Når jeg har glemt han og brydd meg om andre ting, for så å komme tilbake til ham og klage på alt det jeg kan klage over, da bryr han seg. Når jeg driter i de råda og tipsa som han gir, da smiler han til meg og sier at han er glad i meg. Når jeg bare tenker på meg selv, når jeg glemmer at det finnes andre mennesker som kunne trengt oppmerksomhet, når jeg kjefter på lillebroren min fordi jeg selv er en idiot, så hvisker han oppmuntrende ord til meg. Høres sentimentalt og feminint ut, men det er sånn det er.

Og selv om jeg mener ting og tang, om han, som ikke stemmer i det hele tatt, når jeg klager på andres meninger og ikke har peil selv, så støtter han meg. Så skjønner han meg. Han hører på det jeg mener, og prøver å fortelle meg hva jeg burde forandre.

Han vil ha meg til å gjøre noe for de som ikke har det like fett som meg, han vil jeg skal være klar over alt det jeg har fått. Som jeg ikke fortjener, at all, men som jeg har fått likevel. Og som jeg kan dele med andre.

Han er min Jesus.
Min egen Jesus.

Category: , | 2 Comments

2 comments to “Personal Jesus”

  1. Jeg blir så glad når jeg leser sånne innlegg. Sitter her og smiler for meg selv.

  1. Jesus er en fin venn å ha:)