Why not have a bottle of champagne as the world as we know it comes to an end?

Mens resten av verden feirer påske, driver - som de fleste vel har fått med seg - noen entusiastiske forskere og gjenskaper Big Bang noen kilometer under bakken i Sveits.

Kvarker, gluoner, protoner
Tidligere har noen ment at dette betyr at jorden ender opp i et stort, svart hull, og onkel Liam har så visst også blogget om temaet tidligere.

Null stress, svarer imidlertid forskerne, som prøver å berolige deg med dette fullt forståelige sitatet:

Vi kan derimot bekrefte at svarte hull kan oppstå som en følge av maskinen, men hvis disse hullene kan bli laget av kolliderende kvarker og gluoner inni protonene, vil det også være mulig å bryte dette ned igjen.
Anyways, alt dette er fint og flott. Jeg liker initiativet. Men som overskriften hinter til - er det flere enn meg som blir bekymret når VG publiserer dette bildet?

Foto: ReutersBoom
Jeg mener; alkohol og Big Bang-maskiner er sjeldent noen god kombinasjon.

Det er jo ikke vanskelig å se for seg at en av disse gutta i hvit jakke får seg et par edle dråper for mye, finner ut at han vil skrive historie, og tukler litt med partikkelakseleratoren sånn at hele verden går i lufta.

Nå er det selvsagt ingenting som er så galt at det ikke er godt for noe, og jeg hadde ikke grått mange tårene om Brann Stadion forsvant ned eventhorisonten i det svarte hullet for godt, men jeg vil helst slippe å se at makkverket drar med seg feiende flotte Skagerak Arena i samme slengen.

I så fall skal noen saksøkes så fort som overhodet mulig.

God påske, så lenge den varer.

3 comments to “Er det bare jeg som blir bekymret?”

  1. Hei onkel Liam! Enda en ting som stiller seg i rekken av ting å bekymre seg over...Jeg har faktisk hørt at vi har atomvåpen nok til å utslette verden sånn ca 5 ganger!! At ikke en av disse gærningene har trykket på den rød knappen enda er jo bra... Tror disse forskerne og andre gærninger (ikke det at forskere er gærne..) har mer innabors enn et glass champagne... Ser for meg at det er mange som kjenner en lege eller fem som skriver ut litt av hvert av medisiner osv..Går kanskje en del koffein tabletter, for deretter sove tabletter også...LSD, amfetamin, kokain og you name it! Disse gærningene som bestemmer over den røde knappen må vel være konstant nervøse og føle at de bærer mye på sine skuldre så der bøttes det vel ned wiskey og et par lege resepter ...Det er så klart bare menn som er disse forskerne og de andre gærningene! De har ond latter og forskerne har ikke gredd seg på håret på år og dag.... Hmmm, ser jeg vel litt mye på film mon tro...hmm, hva var poenget mitt egentlig? Vel, godt at bak en hver mann står det en sterk kvinne som sørger for at knappen ikke blir trykket på eller at champagnen skal gå til hodet på en.. Mens jeg skrev denne kommentaren klarte jeg å brenne et helt brett med rundstykker så nå lukter det svidd i hele leil. Der kan du se hvor engasjerende du skriver! :D hehehe...vel, uansett fulle forskere, gærne makt mennesker eller brente rundstykker så er det påske igjen i år. God påske til deg onkel Liam! Håper å se deg snart igjen :)

  1. Hahaha, nå fikk jeg meg en god latter! :) Hadde alle kommentarer vært som dine, Meni, så hadde det i hvert fall vært fred i verden! Men du har garantert et poeng; det flyter nok vilt med LSD og amfetamin rundt omkring. Hadde alle vært som oss hadde det vært så mye enklere!

    Håper rundstykkene var spiselige likevel, og at dere har en nydelig påske der borte i toogtyve...

    PS: Jeg er vel på grensa til hva man kan kalle en mann, men det står uansett ikke noen kvinne bak meg - ennå ;)

  1. ...Det er når du begynner å gjøre dumme ting at du trenger denne sterke kvinnen bak deg..Ingen grunn til å starte med dumme ting enda William...Både det og kvinnen kommer tidsnok... Ellers har du en haug av andre sterke jenter rundt deg da. Glad i deg lille(sviger)bror