Blogspotten reiser seg fra graven. Folkemassene jubler. Hm.

Når man først skal gjøre som Jesus, passer det jo greit å legge oppstandelsen til påsken. Joda, sjefen var borte i bare tre dager, mens onkel Liams fravær fra bloggerverden har strukket seg til en drøy måned, men det er da søren meg ikke så lenge det heller.

Bloggpauser kommer jo gjerne om sommeren, men når man ikke har hatt noe å skrive om, så har man ikke noe å skrive om. Og da er det jo ikke noe poeng i å skrive blogg.

- Har du noe å skrive blogg om nå? spør du visst.
- Absolutt ikke, svarer jeg, og driter meg ut.

Anyways: I'm back.

Om påske og trøtte onkler
Det er altså påske, «høytiden som har skjønt det», som trøtte onkel skrev det så greit i BI-avisen Inside. Godeste Penniless Moneymaker sa til meg at han prøvde å være så skånsom som mulig da han skulle forklare BI-studentene hva påsken gikk ut på, av hensyn til enkelte studenters religiøse tro, men jeg syntes du forklarte greia veldig, veldig bra, jeg, onkel!

(Har du lest diktene til trøtte onkel, forresten? Ikke det? Sjekk linken ovenfor, les, og gråt av glede.)

Vel, hvor var vi? Påske, ja. Påsken er som sagt digg, og jeg har tenkt til å nyte livet. Det vil si; ikke gjøre noen ting i det hele tatt. Ikke noe fornuftig, i hvert fall. Denne helga kommer lillebror aka Fylly inn til hovedstaden, og jeg vet ikke helt hva planene går ut på, men vi finner på et eller annet som er ålreit å bedrive palmesøndaghelgen med.

Se Odd Grenland danke ut Haugesund på eget gress, for eksempel.

Apropó Odd Grenland
La oss oppsummere.

Tippeligaen er i gang igjen, og verdens fineste lag, heltene fra Telemark, Nordens stolthet - Odd Grenland - har fått en helt ok start. Jeg var på Fortet da vi serieåpnet mot Stabæk, og kampen var fantastisk bra. Det eneste kjipe var selvsagt at vi tapte helt på slutten. Men så godt som gutta spilte mot de snobbete medaljerivalene, er jeg ikke bekymra over framtida.

Kongsvinger borte var neste kamp, og her spilte vi visstnok ikke like bra, men hei - vi vant. I fjor gikk det ganske mange måneder før vi vant i bortekamp, i år vant vi den første. Det lover godt. De to neste er Haugesund hjemme og Sandefjord borte, og vips, så har vi ni poeng.

Og der jinxa onkel Liam vekk hele sesongen. Sweet.

More to follow. Hvem vet, kanskje det kommer en påskekrim på blogspotten?

PS. Jada, jeg er en designhore. Deal with it.
PPS. Nå som det er påske, kan du sjekke ut denne nydelige låta:

1 comments to “Men Liam var ikke død”

  1. Likte dette mye bedre enn det designet du viste meg i går, William. Og jeg liker også forslaget om påskekrim på bloggen din! Det tror jeg du ville naila, om du bare gidder å gjennomføre det. ;)
    Og jeg liker sangen!
    Nå er det nok liking.