Gå inn gjennom den trange port! For vid er den porten og bred er den veien som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den.
Matt. 7,13-14.

Vi kristne er utrolig flinke til å være pessimister. Mange av oss har nemlig den innebygde, vedtatte sannheten at det kan aldri bli noen kjempevekkelse, Jesus selv sier jo at det ikke er mange som finner den veien som fører til livet med han. I samme slengen greier vi å bli litt stolte over oss selv og, for da er jo vi noen av de få som faktisk har klart greia. Å finne den rette veien, den trange, den som få finner.

Men hva mener egentlig Jesusen min? Jeg har prata en del både med ma og pa og storesøster om det, og vi er like enige alle fire. Veien til himmelen er nemlig drit trang, alt for trang, og få er de som klarer å gå den veien. Nærmere bestemt - ingen. Vi kødder det til på en måte alle sammen, så vi bommer på veien. Men så har vennen min gjort det sånn da, at man trenger ikke gå den trange veien for å komme fram. Det er en annen vei. Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Pappaen uten meg.

Og vet du hva det betyr? At alle vennene dine kan få møte Jesus. At hele skolen din kan møte Jesus, at hele hjemstedet ditt kan møte Jesus. Jeg har ikke hatt troa på det på lenge. Men fy...ting kan skje!

Men trang er den porten og smal er den veien som fører til livet, og få er de som finner den. - Matt. 7,14.

Det som er umulig for mennesker, er mulig for Gud. - Luk. 18,27.

Amen og rokkelujah!

Category: , | 3 Comments

3 comments to “Den smale veien”

  1. nemlig.vennen vår sa liksom dette her før han måtte dø på et kors for at det skulle være enkelt å komme frem til Gud.
    det gikk plutselig opp et banalt eksempel for meg igår da jeg stod å malte på en søndag, og en malevenn sa det at man må være forsiktig med å banke i veggen på søndag for man må jo respektere hviledagen. da tenkte jeg det at takk Gud for at vi ikke følger lover og regler.forskjellen før og etter korset er rett og slett; før:HOLD hviledagen hellig basta bom! - etter:anbefaler deg litt ekstra chill en dag i uken så du ikke sliter deg ut!

  1. Trivelig lesning Wilfu! Er så enig så enig...

  1. Kul blogg å oppdage, kan bare si meg enig med mr.Bottom Buzzer. Du har også hjulpet meg å gjenoppdage Deliriou5? Fett! Råkkenråll!