Noen gang tenkt på at tyskernes mittwoch er et mye bedre navn på ukedagen enn onsdag?

Dette året, folkens, er det valg. Ikke så spennende som det amerikanske presidentvalget naturligvis, vi nordmenn er ikke så veldig gode på å gjøre det profesjonelt, det ligger liksom i naturen vår det - å gjøre det på vår egen måte. Som så altfor ofte blir vår egen kjipe måte. Derfor velger vi ikke statsminister (som forresten høres mye sløvere ut enn president), vi velger ikke en gang hvilke partier som skal styre, vi velger bare hvem vi syntes høres ålreite ut. Så skal de bestemme hvem som får styre. Ridiculous.

I Liams plettfrie verden hadde vi hatt det som i USA; enten stemmer du på Jens, eller så stemmer du på Siv. Ikkeno' midt i mellom.



Men valg er det altså. 14. september. Jeg tror jeg skal forhåndsstemme, fordi jeg må stemme her i Bamble mens jeg antakeligvis er i Oslo 14. september, så egentlig kan jeg gjøre det ganske snart. For meg er det egentlig ett fett hvordan det går, så lenge det blir et parti som ikke er mindre blått enn Høyre som danner regjering. Rødt og SV og den møkka der kan du ha for deg selv, ass, bare så det er sagt.

Om noen få år, derimot, er det ikke tvil om hva som stemmes skal. Da har Liam og Howdy grunnlagt et nytt parti, jeg husker ikke hva det heter, men navnet var dritkult. Vi er de eneste som vil jobbe for at alle skal ha det skikkelig digg, med null jobbing og spenn til alle uansett, så du kan rett og slett ikke la være å stemme på oss. Dessuten skal Cathrine, dama til Howdy, være sånn pin-up-dame. Det er jo så populært å ha politikere som er nakenmodeller og alt sånt nå, så noe må vi fiske velgere med, vi også.

The most successful team...
- Siden du bruker det sitatet som mellomtittel, Liam...
- Ja?
- Hvem er det som sier det?
- Det er Real Madrid, faktisk, på sine egne offisielle nettsider.
- Å? Real Madrid, det er jo et rimelig kjent lag, med spillere som Cristiano Ronaldo og Kaka. Men hvilket lag snakker de om? Manchester United?
- Å nei, du.
- Barcelona, da, kanskje?
- Niks.
- Hmm. Brasil? Eller kanskje Liverpool?
- Feil igjen, gitt.
- Men... hvilket lag da?
- Verdens fineste lag.
- Hva!? Mener du...
- Selvfølgelig. Odd Grenland, hvem andre?

I shit you not, hvis du lurte. Bare se selv.

Nyhetene i dag...
...er fryktelig lite interessante. Masse mas om renta, men selv om jeg snart har et syvsifret beløp i gjeld og er student på Handelshøyskolen BI, merker jeg at jeg ikke bryr meg.

I Den engelske kanal er det skip som er sporløst forsvunnet, skikkelig mystisk liksom. Helt Lost. Har noen kommet med den glupe idéen om å sjekke under overflaten, spør jeg? Skipet er visstnok tatt av pirater, og det ville vel ikke vært første gang sjørøvere senket et skip? Herrejemini, jeg skulle vært FBI-etterforsker, eller MI6, eller hva det heter der borte i London. Mossad, ja, det var det det var.

Sist men ikke minst fikk Eirik Bakke to kampers karantene for grisetaklingen på Steffen Hagen. Fullt fortjent. Mannen skulle egentlig vært utestengt fra fotballen for all evighet, for han eier jo ikke andre kvaliteter enn det å oppføre seg mest mulig drittsekk, og jeg er ikke sikker på at det kvalifiserer til å kalles kvalitet. Men to kamper er vel greit for denne gang.



For ett år siden:
Jeg flytta til Ullevål, med god hjelp fra mamma og Mærri, fikk godsaker fra IKEA, og Hjemløse-Erlend flytta inn på en madrass i kåken. Nå er Erlend gift og har hus, mens jeg er hjemløs. Flott.

For to år siden:
Blogga ikke. Ikke den dagen, iallefall.

For tre år siden:
Repeat.

For fire år siden:
Lite da også, gitt.

Walking around in our summertime clothes
Know where to go when our bodies go

(Animal Collective - Summertime Clothes)

1 comments to “12. august 2009”

  1. Liam, digger måten du skriver på :P Herlig ironisk fra tid til annen!

    SV: Bra du forstår =)