Idag har jeg hatt en rar følelse. En slags "da var sommeren over"-følelse. Familien fra Tyskland, som har vært her oppe i to uker nå, de har dratt, Pål og Megs har dratt, neste gang jeg ser dem har jeg vel sannsynligvis flyttet til Oslo, Marie har dratt til London, den nydelige, blåe himmelen byttet plass med noen mørke uværsskyer, i alle fall littegrann, i det hele tatt - sommeren er liksom over.

Jeg vet, den er ikke det. Jeg skal fortsatt nyte noen fantastiske august-daget, jeg skal fortsatt bade i sommervarmt vann i Krogshavn, det gjenstår enda noen middager på verandaen med vannmelon til dessert - men om sommeren virkelig hadde vært over nå, så tror jeg likevel ikke jeg hadde følt meg snytt eller noe sånt. Det har vært utrolig digg. Jeg er litt som en liten unge, jeg har mange planer for sommeren, også er den over før jeg har rukket å gjøre halvparten, men likevel er jeg fornøyd.

Sommeren startet tidlig i år, ikke så veldig tidlig i Norge kanskje, men da pappa, Marie, Preben og jeg dro til sør-Frankrike i April fikk vi virkelig smaken av sommer. En uke med sol, bar overkropp og solbrennhet var akkurat det vi trengte da. Iallefall jeg.



Og hjemme i Norge igjen begynte sommeren å nærme seg for alvor, og den skuffet ikke:
- jeg har blitt brunere enn jeg var i vinter, det skal ikke så mye til, men jeg liker det likevel
- jeg fikk kyssesyken, med utslag akkurat den uka jeg ikke trengte det, men det gjorde ikke noe likevel, fordi jeg har to fantastiske foreldre
- jeg er fortsatt ikke singel, og jeg blir mer og mer sikker på at det vil ta lang, lang tid før jeg blir det - veldig lang tid! :)
- jeg har fått leilighet i Oslo, et par minutters gåtur unna storebror med familie
- jeg har spist masse vannmelon
- jeg har oppdaget mange nye, fantastiske låter, det er *flere* låter som kommer til å minne meg om denne sommeren
- jeg vet at selv om jeg flytter til oslo, så er det utrolig mange folk her hjemme i bygda som er så bra, selv om jeg aldri sier det
- jeg har spilt beachvolley, og tapt litt for mye
- jeg har spilt risk og settlers også, mer overlegen der
- jeg har vært på vealøs midt på natta og klatret i tv-masta og grillet pølser
- jeg har vært på stranda med kjæreste og familie
- jeg har vært på scenen med bandet for aller siste gang
- klokka har blitt alt for mye hver eneste kveld
- jeg har tilogmed fått kjøpt noen donaldblader
- jeg har spilt boccia med kjæresten min
- jeg har spilt boccia med familien min også
- jeg har blitt kjent med den sørafrikanske modellsvigerbroren til broren min
- storebror sier at jeg er flink i engelsk
- jeg begynner å glede meg til jeg skal til kenya
- jeg elsker jesus enda
- jeg elsker sommeren også

7 comments to “Ingenting varer evig”

  1. hihi... sånn som du skriver virker det jo nesten som om sommeren din er slutt... og den er vel kanskje det åsså snart... mye fytting og tull fremover...:P?

  1. ja.. fytting ja..:P ehm.. FLYTTING mente jeg jo...

  1. ikke fol aller siste gang vel? hvem vet..

  1. for siste gang hva da?

  1. Heihei... Lagde bare et bilde i et bilderedigeringsprogram, og satte det inn i html'en (gå inn på 'template' når du logger inn). Du får spørre meg hvis du ikke skjønner det... ;) Tror det blir bra i Oslo, jeg, da, kommer sikkert til å savne folka, men jeg gleder meg :D

  1. Kul video! Du får koble deg litt på gjengen når du kommer til Oslo da...

  1. Bottom: Hvem gjeng? Jeg kjenner ingen gjeng... Men er veldig klar for å bli kjent med... :)