Jeg er helt kjørt, etter å ha eksperimentert med å spille fotball med en mage som protesterte heftig før, underveis og etterpå.

Alt for Manglerud/Star, selvsagt, men det hjelper lite når vi tapte 6-2. Eller var det 7?

Det toppet seg med at jeg bomma på straffe. Det endte godt likevel; keeper ble avblåst fordi han var for tidlig ute (selv om vi scoret på returen), og jeg overlot straffa til den faste mannen. Som scorte. Utenom det, er jeg fornøyd med egen innsats.

Meeen, utenom det ville jeg bare kommentere én ting på denne vakre, men dog så smertefulle (ja, jeg har vondt i hele kroppen akkurat nå) kvelden.

Nemlig dette.

En gluping mener altså at unge menn har umodne hjerner, og ikke burde kunne kjøre bil før de er 23.

Det er mange saker jeg ikke bør uttale meg om, og dette er en av dem: Jeg er ikke 23, og har ikke lappen (som så mange liker å minne meg på). Og kanskje har mister Dagfinn Moe helt korrekt i sine antakelser; det er jo strengt tatt ingen hemmelighet at gutter er mer umodne enn jenter, i hvert fall når det gjelder ungdomstida og blablabla.

Så kanskje er det sant.

Men se for deg hylekoret som ville oppstått dersom noen hadde påstått det motsatte, at jenter ikke burde få lappen før de var 23.

Det ville gjort opptøyene rundt Muhammed-karikaturene som en liten barnelek, Midtøsten-problematikken ville bare vært glede og velstand i forhold.

Og det er ikke tull engang. Tenk om noen ville påstå at menn faktisk egner seg bedre enn kvinner i lederjobber, og at det kanskje ikke er noe mål å ha minst 40 prosent kvinner i lederstillinger.

Han eller hun ville blitt landsfordrevet øyeblikkelig.

Kanskje vi er litt for snille, gutta?

1 comments to “2. september 2010”

  1. Ja, helt enig, men greit at de setter opp alders grensa, men da for de gjøre det for begge kjønn, de vill jo så veldig ha likestilling så da for de jo like stilling.