<sipp>

Da var det slutt. Etter tre dager på Strand Leirsted sammen med en fantastisk klasse er bibelskoleåret 06/07 slutt - og jeg innrømmer gjerne at det er forferdelig trist. Dagene ved Sandefjord ble liksom den ultimate avslutningen på året, og jeg merker at jeg blir trist når jeg tenker på at denne gjengen ikke kommer til å samles for å be sammen eller lovsynge, på lang, lang tid. Måtte bare skrive et par ord om noen få personer som har betydd mye for meg iløpet av det siste året, og selv om det er så mange flere som fortjener å skrives om, og selv om de jeg nevner fortjener så mange flere ord, så kliner jeg bare til, jeg...

Josva, takk for at du gadd å se Lost sammen med oss, og takk for alle timene jeg har sitti ved siden av deg og delt vannmelon. Du er utrolig, jeg håper du veit det.

Rebecka - du som dundra til meg i trynet med Bibelen, så jeg nesten blødde ijhel - takk for alle klemmene du har gitt meg. De har vært varme, og veldig gode.

Moises, jeg gleder meg til du kommer på besøk i Bamble og vi kan ta oss en øl og loppe hverandre for pokerpenger.

Michael - du får ikke være med på pokerlaget tror jeg, iallefall ikke før du roer ned spillinga og vi lar de andre også få være med på iallefall litt av morroa. Veit ikke om det finnes noen som har et så bra hjerte som deg, og jeg tror jammen du kommer til å bevare det også. Vi sees, mann.

Carita - du må slutte å vente til helt på slutten med å vise alt det du er så seriøst god til - jeg hørte på deg når du øvde til underholdninga, og jeg kommer ikke til å glemme det med det første. Vi ses i sommer, vi skal jammenmeg på tur til Grimstad sammen også!

Simon. Beklager at jeg ikke er blitt katolikk ennå. Bare det å konvertere tar vel opptil et år, og jeg er ikke i nærheten av der enda heller, så du får bare smøre deg med tålmodighet. Gleder meg til å spise reker og drikke hvitvin med deg i Grimstad i sommer, også har du lovt at du skal lage knallbra mat, jeg gleder meg faktisk allerede. Også må du hilse på mamma'n min. Hun liker katolikker, hun også.

Madeleine, midtsidepiken. Takk for kvasiprat, takk for brannfakler. Takk for bussturer med sørlandsekspressen. Takk for at du og Rebb ba for meg den siste torsdagen, jeg fikk aldri sagt det, men jeg tror det er de bønnene dere sa da som har betydd mest for meg noensinne. Vi satt jo og sippa til de grader, alle tre. Du er fantastisk Madde, la oss ta det vakre tilbake.

</sipp>

Og hva ellers skjer? Vel, skolen er ferdig, om du ikke hadde fått det med deg, og jeg flytter snart tilbake til gamlingene. Om seks timer skal jeg på jobb, denne gangen for aller siste gang, helt sikkert (Ørjan måtte ha fri, og jeg ofrer meg, akkurat som Jesus), så fra 7 til 16 finner du meg på Rema.

På torsdag er det grillings med verdens kuleste avis i Frognerparken, det er bare for oss sorte og hvite, så med mindre du er sort og hvit må du tvinne tommeltotter eller gjøre noe annet spennende denne kvelden.

Fredag om en uke skal jeg på middag med noen venner av meg, det er ikke alle av dem jeg har pratet like mye med i det siste, men det blir koselig å høre siste nytt igjen. Mulig du kjenner noen av dem, det er iallefall folk som Turboneger, Mel C, Kurt Nilsen, Natasha Bedingsfield, Big Bang, Mira Craig, Kristian Valen og noen flere. Sånn er det når noen vil spandere VIP-billett på deg, da må man resten regne med litt sånn sprell som det.

Dagen etter det igjen skal Christer og Camilla gifte seg sies det, og da må man jo nesten være der og passe på at alt går riktig for seg. Hørte at Christer faktisk var kin på å gjøre det slutt med Camilla og kapre meg istedet, men ett sted går grensa Christer, og det veit du. Hadde du vært litt tidligere ute, så...

Vel, som sagt, det er seks timer til jeg skal være på jobb, så jeg finner frem dyna og får meg noen timer på øyet, rett og slett.


Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting.
Han lar meg ligge i grønne enger;
han fører meg til vann der jeg finner hvile,
og gir meg ny kraft.
Han leder meg på de rette stier
for sitt navns skyld.
Selv om jeg går i dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke for noe vondt.
For du er med meg.
Din kjepp og din stav, de trøster meg.
Du dekker bord for meg
like for øynene på mine fiender.
Du salver mitt hode med olje,
mitt beger flyter over.
Bare godhet og miskunn
skal følge meg alle mine dager,
og jeg får bo i Herrens hus
gjennom lange tider.


*

Jack Sparrow har talt.

Category: , , | 4 Comments

4 comments to “the.end”

  1. William du er bare så utrolig nydelig!! Jeg kommer til å savne deg SKIKKELIG når du reiser hjem! Du er helt fantastisk, vet du det?
    Og den klemmen jeg fikk hos deg da jeg starta å grine siste dagen... tusen takk!!! Det var virkelig akkurat det jeg trengte! Jeg er super glad i deg, og jeg gleder meg som en unge til Grimstad-tur i sommer...

    "Vi var historiens aller beste kull, det var ikke no' tull..."

  1. å :)
    dere rører en litt betutta madeleine i grimstad nå. jeg kjenner at det er noe grunnleggende galt. nemlig det at vi ikke henger sammen. nå, og for alltid. agg, dere er så sykt, sykt bra! og du også, william. men jeg tror du veit det. du bør vite det, jeg har vel sagt det nok ganger.

    agg. anyways. til uka, tilbake til oslo litt. møkkalitt. MEN! Grimstad-tur, hurra hurra!

  1. Når flytter du fra toppstrøket da lillebror?

  1. Drar helt natt til lørdag, storebror. Vi kan jo kanskje treffes imorra, det er kanskje Christian som prater her, jeg kunne jo kommet bort til dere? Sånn for å si "hadet, jeg elsker dere" og sånt?

    Eller er det Pablo eller Mærri?