Det er alltid lettere å kritisere andre enn å gjøre noe fornuftig selv. Men virkelig; jeg klarer ikke å la være.

Helga som var, 24.-25. juli, kunne du gjort mye fornuftig. Jeg, som et eksempel, var forlover for Josva, som ble lykkelig gift med Nora. Om du virkelig hadde lite å gjøre, kunne du dratt på Kurt Nilsen-konsert på Wrightegaarden i Langesund, eller du kunne alltids nydt det ålreite sommerværet og dratt på stranda, eventuelt sjekket ut noen av de severdige severdighetene i landet vårt.

Du kunne egentlig gjort alt, utenom å dratt til Sverige for å høre på kvakksalveriet fra verdens største dollarpredikant.

Benny Hinn, aka Benny Bankboks som noen kaller ham, hadde sikkert mye på hjertet, men ikke kom å si at det er spesielt oppbyggelig, for det er det ikke.

Jeg klarer rett og slett ikke å ta en mann seriøst som uttaler følgende på sin egen tv-sending:

Yes, Lord, I ‘ll do it. I place a curse on every man and every woman that will stretch his hand against this anointing. I curse that man who dares to speak a word against this ministry.




Om du lurte; det har kommet mye annet skit ut av den munnen også, det er bare å google om du er interessert.

Men det er greit. 'Nøff criticism, let's change the world instead. Du kan jo alltids gi meg noen filmtips som en start (sjekk forrige post).

Category: | 5 Comments

5 comments to “Et lite apropos”

  1. follow @Benny_Hinn. ... en moderne mann som twittrer og greier...men Fidel Castro er ikke dø, og denne greske guden kunne kanskje donert bort huset sitt til noen som virkelig kan trenge det!?... Jeg er ikke den rette til å uttale meg.. da jeg vet for lite om det å være kristen, men jeg tror jeg vet litt mer om moral.. og om rett og galt enn denne fyren ut fra det lille jeg har googlet. Snakker vi filosofering og diskusjon over en bedre middag kjære lille svigerbror? Du vet hvor du finner oss og du er alltid hjertelig velkommen! Så forresten denne i dag, "The Queen", Britisk drama fra 2006. Filmen handler om forholdet mellom den britiske dronningen, Elizabeth II, og statsminister Tony Blair etter lady Dianas bortgang i 1997. Filmen ble nominert til seks Oscar, og Helen Mirren fikk prisen for beste kvinnelige hovedrolle. Medvirkende:Michael Sheen, James Cromwell, Helen Mirren. Regi:Stephen Frears. klems fra meni

  1. Jeg foreslår egentlig at du ikke gidder å følge ham på Twitter, Meni :) Du googlet deg fram til en del ser jeg, og det holder for en god stund :) Jeg sier TAKK til en bedre middag og filosofering og diskutering, og jeg skal sørenmeg sjekke ut filmen også.

    Er i 8-16-jobb i hele august og september, så det er bare å invitere meg hjem etter jobb en dag ;)

  1. http://ulfekman.nu/

  1. http://ulfekman.nu/

    Ta en titt på den siden her, Ulf Ekeman som er pastor i menihgeten skriver litt om hans besøk på LO! Nederst på siden forteller han om lørdagsmøtet hans. selv har jeg ikke hørt prekna til benny..

  1. RE: Anonym: Jeg har lest hele innlegget hans faktisk, og det er på én måte beroligende at han kritiserer det - samtidig som det ikke er det, heller.

    For hvorfor i all verden invitere Benny Hinn dit i utgangspunktet? Som andre har nevnt i andre blogger er det ikke akkurat noe overraskende med hva han serverte i Uppsala, det er ingen hemmelighet at Benny har mange spesielle meninger - ikke veldig mange av dem veldig sunne.

    For min del hadde inntrykket av Uffe definitivt vært bedre om mannen aldri hadde uttalt seg om, langt mindre invitert, Benny.

    Men så vet ikke jeg alt heller, jeg skal ikke være bastant, og jeg er antakeligvis ikke den rette til å uttale seg om teologi osv. Men skeptisk, det er jeg :)