Dette innlegget het først "Et oppgjør med kristendommen".

Alt for mange minutter gikk med mens jeg prøvde å forklare alt som var feil med kristendommen. Helt til jeg satte på Where The Streets Have No Name, med U2. Hva er poenget med å skrive når jeg ikke har ord for det jeg vil si, når alt bare blir usammenhengende og uforståelig uansett.

Vet du, Jesus, jeg kommer til å kjempe hele livet for å bryte ned alle de illusjonene og gale bildene vi har av deg. Av det du krever av oss. Det du forlanger. Det er nemlig ikke mye, jeg skulle ønske at vi klarte å forstå det.

Men det er ikke alt. Jeg vil mer enn det. Jeg vil gjøre det som du gjorde. Gi håp til håpløse. Gi mat til de sultne. Kjøpe klær til de nakne. Tenne stearinlyset der det ikke finnes. Sentimentalt, som vanlig, sorry det, men jeg vil.

Where The Streets Have No Name.

Category: , | 1 Comment

1 comments to “Where The Streets Have No Name”

  1. :)