Jeg føler meg snytt, men fikk besøk av Rybak. En av to.

Ut på ettermiddagen i går kjøpte jeg meg en VG, noe jeg finner naturlig for å holde meg oppdatert om hva som skjer i samfunnet rundt meg.

Inne i avisa var det reklame for åpning av ny Expert-butikk på Alnabru, med noen meget fete tilbud - blant annet en Xbox 360 til latterlige 499,- og en 42" plasma-tv til 1999,-.

Gode tilbud, tenkte jeg, og foreslo for storebror Pål at vi kunne ta en tur for å se om vi cashet inn noen kupp.

Stau!
Pål var med, og ved sjutiden dro vi avgårde for vår heisatur til Alnabru.

Mistanken om at dette kunne ende i en bomtur kom allerede da jeg så på Facebook at folk hadde stått i kø gjennom hele gårsdagen for å komme først inn, men jeg tenkte samtidig at det ikke kunne skade å likevel ta en tur.

Den urovekkende mistanken ble ytterligere forsterket da det var full stopp i trafikken, kø, eller stau om man får briefe med sine tyskkunnskaper, så langt øyet kunne se på vei mot det forgjettede land, eller hva man egentlig kaller Alnabru.

Etter en biltur som tok sin tid fikk vi likevel parkeringsplass bare en snau kilometer unna butikken.

Gåturen som fulgte førte oss fram til nok en uendelig lang kø, denne gangen foran inngangsdøra. Vi spurte en av de mange vaktene som var stasjonert på stedet hvor lang tid vi måtte regne med å vente.

- En time og tyve minutter.

Massasje
Unødvendig å si, vi droppet det. I stedet kjørte vi videre til Elkjøp Megastore, langt ute i utkanten av hovedstaden, i håp om at det fantes noen tilbud der vi kunne utnytte.

Og det var det.

Elkjøp hadde massasjepute til salgs, slik man legger på plass i en digg stol og lukker hele verden ute, for bare fem hundre fattige kroner.

Jeg tenkte «hvorfor ikke?» og dro med meg herligheten til kassa.

- 1500 spenn, takk, sa kvinnemennesket bak disken, og til tross for iherdige protester fra undertegnede mente hun at den umulig kunne være satt ned en tusenlapp. Selv om prislappen unektelig sa fem hundre.

Dermed ingen massasjestol på meg foreløpig, og kvelden endte med at jeg uforståelig nok fikk sparken som Odd Grenland-trener på FM.

Rybak
Oppturen kom i dag, på jobb.

Først fikk jeg vite at vi faktisk hadde massasjestol på huset, og da jeg ble geleidet bort til vidunderet overgikk den alle mine forventninger. Her snakker vi en gigantisk lenestol av et massasjeinstitutt, og jeg garanterer herved at den skal benyttes opptil flere ganger i løpet av nærmeste framtid.

Så, mot slutten av dagen, kom plutselig Alexander Rybak traskende inn på kontoret, der han fikk se hvordan 22/7 hadde innvirket på kontoret vårt.

Uvisst av hvilken grunn, men Rybak var det. Til alt overmål med fiolinen på ryggen. No shit.

Politiet har sagt at dersom noen hadde vært på jobb den dagen, ville de vært et annet sted nå, og utsagnet så ut til å sette inntrykk på Mr. Fairytale.

Så gikk han. Med et smil om munnen.

0 comments to “16. august 2011”